خلاء فکری بین بدنه اجرایی و دانشگاهی باید پر شود/ ادبیات دهه 70 راه‌گشای مشکلات نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر لزوم پر کردن خلاء فکری بین بدنه اجرایی و بدنه دانشگاهی تاکید کرد و گفت: بدنه دانشگاهی هنوز نمی‎داند در حوزه اجرایی چه می‎گذرد لذا ادبیات دهه 70 تا 80 را تولید می‎کند.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس؛ نوذر شفیعی صبح امروز در سومین اجلاس هم‌اندیشی دریای خزر در هتل بوتانیک شهرستان گرگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: بحث و تبادل‎نظر پیرامون دریای خزر با توجه به تجربیات گذشته نشان می‎دهد از دل این هم‎اندیشی‎ها نتایج مهمی حاصل می‎شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اهداف برگزاری این اجلاس تصریح کرد: رصد کردن تحولات خزر در حوزه‎های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، زیست‌محیطی مهم است اگر این مسائل رصد نشود از غافله تحولات عقب می‎مانیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ارائه راهکار برای به حداکثر رساندن استفاده از ظرفیت‎های دریای خزر یک اولویت اساسی است، خاطرنشان کرد: در اجلاس‎های گذشته مباحثی شکل گرفت که باعث پیشرفت کارکرد و ذی‎مدخل دریای خزر شد.

شفیعی افزود: کمک به تصمیم‎سازی و تصمیم‎گیری در سطح کشور از اهداف این اجلاس است و مباحثی که در این‌جا گفته می‎شود خمیرمایه تصمیم‎گیری دریای خزر است.

وی بر لزوم ایجاد هماهنگی بین نهادهای ذی‎ربط برای اتخاذ سیاست واحد تاکید کرد و گفت: عدم هماهنگی بین نهادها باعث می‎شود که بسیاری از فرصت‎ها از دست برود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در کشورهای ساحلی خزر نیز اجلاس‎هایی برگزار می‎شود که تحولات دریای خزر را دنبال می‎کنند.

شفیعی بر لزوم تقویت همگرایی در مسائل دریای خزر تاکید کرد و گفت: ما از دریا می‎خواهیم به عنوان حلقه وصل استفاده شود نه حلقه فصل، ما بر اساس حساسیت و ضرورت خواستیم برخی از نهادها دیدگاه‎های خود را ارائه تا بهترین نتایج حاصل شود.

وی برگزاری اجلاس‎های هم‎اندیشی دریای خزر در استان‎های ساحلی را فرصتی برای بررسی بهتر مسائل و مشکلات این استان‎ها ذکر کرد و ابراز داشت: برگزاری اجلاس نشان‎دهنده ورود کمیسیون امنیت ملی است که در این زمینه کمیته‎هایی نظیر رفاهی، امنیت، سیاست خارجی، بسیج، مطالبات ملی و حقوق بشر شکل گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اهداف تشکیل کمیته‎های مذکور خاطرنشان کرد: این کمیته‌ها موضوعات دریای خزر را با دقت و جدیت پیگیری می‎کنند.

شفیعی گفت: بحث و تبادل‎نظر پیرامون خزر و استفاده از تجربیات گذشته از دیگر اهداف این اجلاس است تا خروجی مناسبی در این راستا اتخاذ شود.

به گزارش فارس؛ نخستین اجلاس هم‎اندیشی ملی خزر در دی‎ماه سال 1388 در استان گیلان برگزار شد، دومین اجلاس نیز در دی‎ماه سال 1391 در استان مازندران و هم‎اکنون در استان گلستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه