مربیان پیش دبستانی در اولویت استخدام / "مدیریت دانش" در نظام آموزشی مورد توجه قرار گرفته است

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از احیای آیین نامه کلاس چند پایه بعد از حذف چندساله از سیستم آموزشی برای نخستین بار در سال تحصیلی جدید احیا و اولویت مربیان پیش‎دبستانی دراستخدام جدید در آموزش و پرورش خبرداد.

به گزارش زرین نامه به نقل از کلاس بیست؛ محمد دیمه‎ور در حاشیه نشست صمیمی با فرهنگیان دوره‌ ابتدایی غرب استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه معلمان پیش دبستانی در اولویت استخدام آموزش و پرورش قرار گرفته‎اند، افزود: در استخدامی جدید آموزش پرورش برای مربیان مراکز پیش دبستانی که از آموزش و پرورش مجوز لازم را کسب کرده‎اند توجه ویژه‎ای شده است .

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید کلاس‎های کارو فناوری هوشمند سازی خواهد شد،اظهار کرد: اعتبار خوبی برای کلاس کارو فناوری پایه ششم ابتدایی در سال جاری دیده شده است و در سال تحصیلی آینده نیز این اعتبارات ادامه خواهد داشت.

دیمه‎ور از تصویب اساسنامه آموزش و پرورش عشایر در کشور خبر داد و بیان کرد: استان گلستان که بخشی از جمعیت‎ آن شامل دانش آموزان عشایری هستند که با تصویب این طرح از خدمات آموزشی خوبی برخوردار شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حضور معلمان خانم در پایه‎های ابتدایی و به خصوص در پایه تحصیلی اول ابتدایی اهمیت زیادی دارد، گفت: سال‎های نخست تحصیلی برای دانش آموزان ابتدایی از اهمیت خاصی برخوردار است و به واسطه امنیتی که معلمان خانم در کلاس‎های پایه ابتدایی ایجاد کرده‎اند دانش آموزان خود را با مدارس راحتتر پیوند می‎دهند.

تنبیه بدنی در مدارس قابل قبول نیست

محمددیمه‎ور با بیان اینکه تنبیه بدنی در مدارس قابل قبول نیست، گفت: تنبیه بدنی در سال‎های اخیر به مراتب کاهش پیدا کرده است و در یک اقدام پژهی تنبیه معلمان خانم به مراتب کمتر از معلمان آقا است.

وی با بیان اینکه مدیریت دانش مفهومی است که در نظام آموزشی پیش رو مورد توجه قرار گرفته ، افزود: متناسب با برنامه‎های راهبردی در مدیریت آموزشی مدارس ابتدایی نیاز به یک مدیریت عملی وجود دارد.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مرجعیت تمام عیار علمی معلمان درسیستم آموزشی از بین رفته است، گفت: امروز دانش آموزان از طریق مختلف و با بکارگیری از تکنولوژی از اطلاعات روز دنیا برخوردار هستند و معلم باید بتواند با نظارت، پژوهش و راهنمایی به دانش آموزان به فراگیری علم کمک کنن.

وی با بیان اینکه امروز شان یک معلم به عنوان یک عالم تمام عیار نیست، گفت: معلمان باید با اجرای راهبر و نظارت پویا برای تدبیر جریان یادگیری تغییر کرده است.

اخبار مرتبط:

ارائه 1871 طرح به جشنواره دانش آموزی جابربن حیان در گلستان+تصاویر

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه