نوروزی: اطلاع‌رسانی دقیق علت اصلی کاهش تصادفات جاده‌ای بوده است

نماینده مردم علی‌آباد‌کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: علت اصلی کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای اطلاع‌رسانی به موقع٬ مناسب و دقیق دستگاه‌های مختلف به ویژه وزارت راه و شهرسازی بوده است.

به گزارش زرین نامه به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان گلستان، رحمت‌الله نوروزی درباره وضعیت راه‌های کشور و آمار کاهش تصادفات نوروزی ضمن تقدیر از عملکرد دستگا‌ه‌های مسئول در ایام نوروز اظهار کرد: علت اصلی کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای اطلاع‌رسانی به موقع٬ مناسب و قابل اتکای دستگاه‌های مختلف به ویژه وزارت راه و شهرسازی بوده است.

وی با اشاره به مراجعات بالای مردمی به سامانه www.141.ir از اینکه این سامانه علاوه بر نمایش اطلاعات و وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها٬ از طریق دوربین‌ها تصاویر جاده‌های کشور را به صورت لحظه‌ای در اختیار مردم قرار می‌دهد٬ تشکر کرد.

نماینده مردم علی‌آباد‌ کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوروز امسال اطلاع‌رسانی‌ها به قدری بود که مردم به راحتی می‌توانستند از وضعیت راه‎ها باخبر و آگاه شوند٬ افزود: هر چه در این مسیر گام‌های بیشتری برداشته شود ثمرات و نتایج آن در کاهش ترافیک و به تبع آن کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای بروز می‌کند.

نوروزی با تقدیر از راهداران٬ پلیس‌راه٬ امداد و نجات و هلال‌احمر به دلیل فعالیت‌های شبانه‌روزی در ایام تعطیلات نوروز ادامه داد: فعالیت‌های به موقع و مناسب آنها در این مدت قابل تقدیر است.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی به حادثه ریزش کوه در جاده‌های تهران - شمال اشاره کرد و گفت: اقدام به موقع راهداری در این ریزش‌ها موجب بازگشایی به موقع جاده شد و شاهد مسدود شدن و ترافیک در پی این حوادث نبودیم، البته پیشگیری بسیار مناسب‌تر از درمان است و اگر کیفیت جاده‌ها ارتقاء پیدا کند دیگر شاهد چنین ریزش‌هایی نخواهیم بود.

آمارها نشان می‌دهد سوانح رانندگی از ابتدای تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش حدود هشت درصدی داشته، همچنین میزان تصادفات در هفته دوم تعطیلات تاکنون حدود 7.5 درصد دارای کاهش بوده است.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه