رخنه نگاه "ما نمی توانیم" در گلستان/ برخی گمان می کنند استان توان اجرای پروژه های مهم را ندارد

معاون برنامه ریزی توسعه و اشتغال استاندار گلستان با بیان اینکه با معضل نگاه منفی "ما نمی توانیم" در مدیران و حتی سرمایه گذاران استان مواجه هستیم، گفت: هنوز بسیاری به این باور نرسیده اند که استان نیز توانایی اجرای پروژه های مهم را دارد.

به گزارش زرین نامه؛ علی مرگدری در اولین جلسه شورای اداری سال 94 شهرستان علی آبادکتول با اشاره به اینکه تنها کمتر از 3 درصد منابع استان مدیریت شده، بیان کرد: هنوز بسیاری به این باور نرسیده اند که استان نیز توانایی اجرای پروژه های مهم را داراست و همین نگاه باعث شده مردم از عملکرد ما راضی نباشند.

وی با بیان این تعبیر که آنقدر خمیرمان را شل گرفته ایم که هرکس به آن مشت بزند، آخ هم نمی گوید، افزود: لازم است همه ما با عزمی جدی از حالت بی تفاوتی خارج شده و ید واحدی شویم تا بتوانیم به رشد و توسعه استان کمک کنیم. 

مرگدری با بیان اینکه هم اکنون اقتصاد ما بانک محور و بانک هایمان نیز با توجه به معوقات در آستانه ورشکستی قرار دارند، تاکید کرد: استفاده بهینه از منابع در بخش نیروی انسانی، ظرفیت ها، امکانات و تجهیزات و باور اینکه ما می توانیم می تواند زمینه رشد و توسعه استان را فراهم کند.

وی با انتقاد از وضعیت سیستم اداری استان گفت: مردم از عملکرد اداری ما راضی نیستند چرا که نگاهمان به حوزه سرمایه گذاری، خردورزی جمعی و نحوه برخورد با ارباب رجوع خوب نبوده است. مدیران خدمتگذار مردمند و لازم است برای اصلاح وضع موجود در سیستم اداری خود تغییرات مثبت ایجاد کنند.

معاون برنامه ریزی توسعه و اشتغال استاندار گلستان در ادامه با اشاره به شعار سال گفت: برداشت شخصی من این است که منظور مقام معظم رهبری از عنوان "دولت و ملت؛ هم دلی و هم زبانی" این بوده که در جهت درک و فهم مشترک تلاش کنیم و دولت و ملت راه حل هایی را برای برون رفتن از وضع موجود و رسیدن به رشد تعیین کنند.

مرگدری با بیان اینکه حضور پیوسته و گسترده مردم در صحنه نشان داده که در حوزه سیاسی و اجتماعی این درک مشترک وجود داشته است، افزود: تاکیدات مقام معظم رهبری در 5 سال اخیر بر موضوعات اقتصادی نشان می دهد هنوز نتوانسته ایم در این حوزه به درک و فهم درستی برسیم که باید برای رسیدن به این امر نیز تلاش کنیم.

انتهای پیام/ ت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه