چشم امید فارغ التحصیلان کارآفرین به حمایت مسئولین

تلاش شبانه روزی فارغ التحصیلان کارآفرین رشته باغبانی و گیاهان زینتی با تولید گل های زینتی به ثمر نشست و اکنون آنان چشم امید به حمایت دلسوزانه مسئولین بسته اند.

به گزارش زرین نامه؛ علی اصغر پور فارغ التحصیل رشته کارشناسی باغبانی ، مهران فتحی دانشجوی کارشناسی ارشد گیاهان زینتی و حامد مهرپویان فارغ التحصیل رشته کارشناسی باغبانی افرادی هستند که به کارآفرنی و تولید گیاهان زینتی ورود پیدا کردند.

علی اصغر پور در گفتگو با خبرنگار«دانشجو سلام»در خصوص راه اندازی گلخانه گل های زینتی گفت: من به همراه دو تن از دوستان با اعتباری بالغ بر 10 میلیون تومان و با توجه به رشته تخصصی خود تصمیم به تولید گیاهان زینتی گرفتیم.

وی تصریح کرد: در ابتدا دو گلخانه 180 متری از مرکز تحققات شهرستان گرگان اجاره نمودیم که گلخانه ها وضعیت نامناسبی داشتند و تمام امکانات آن از بین رفته بودند و نیاز بود از صفر بازسازی شوند سقف ترمیم و سیستم گرمایشی وجود نداشت و علف های هرز بیداد می کرد و با تلاش شبانه روزی حدود 2 ماه طول کشید که گلخانه را تعمیر و بازسازی کنیم.

وی افزود: همین بازه زمانی که صرف تعمیر گلخانه کردیم موجب شد شمعدانی ها دیرتر گل بدهند و در روزهای پایانی سال که بهترین روزهای فروش گل های زینتی بشمار می آید به دلیل گل ندادن شمعدانی ها بازار فروش را از دست دهیم.

IMG 4462

فارغ التحصیل رشته کارشناسی باغبانی خاطرنشان کرد: حدود 4 میلیون بذر شمعدانی هلندی، بگونیا، ژربرا، حسن یوسف، گلسنگ و بنفشه از تهران و اصفهان خریداری کردیم.

اصغر پور زمان راه اندازی گلخانه را مهرماه سال 93 بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه گل هایی که ما در گلخانه پرورش می دهیم گل های دائمی هستند و در فصل زمستان به دمای 18 تا21 درجه نیازمند هستند از اینرو حدود 3 میلیون تومان صرف سیستم گرمایشی گلخانه کردیم.

وی اذعان کرد: در فصل زمستان با توجه به عدم راه اندازی سیستم گرمایشی، گل ها را با دمای 4 درجه نگهداری کردیم و زمانی که سیستم گرمایشی استارت خورد شمعدانی ها جان گرفتند.

اصغر پور در ادامه با اشاره به اینکه قیمت نهاده ها در حال افزایش است اظهارکرد: ما انتظار داریم همانگونه که قیمت نهاده ها افزایش دارد قیمت گل و گیاه نیز افزایش یابد و ثابت نماند و از تولید حمایت شود.

IMG 4465

فارغ التحصیل رشته کارشناسی باغبانی مهمترین دغدغه و استرس خود را عدم وجود پایانه فروش و عدم حمایت دولت خواند و افزود: خواستار حمایت از دستگاه های اجرایی نظیر شهرداری ها و منابع طبیعی هستیم.

وی عنوان کرد: با توجه به عدم وجود پایانه فروش، ما به عنوان فارغ التحصیل و دانشجوی ارشد به دست فروشی روی آورده ایم و در بازارهای هفتگی استان اقدام به فروش تولیدات گیاهی خود می نماییم.

با وجود این مشکلات هنوز دانشجویانی هستند که وارد تولید و مقوله کارآفرینی شده ولی حمایت نمی شوند ، امیدواریم هر چه زودتر مسئولین دلسوز به یاری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بشتابند و اقتصاد درون زا که مد نظر مقام معظم رهبری و تکیه بر تولیدات داخلی است اتفاق بیفتد و اقتصاد کشور شکوفا شود.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه