بازنشستگانی که به پای مطالبات پیر شدند/ آرزوهای 30 ساله در تعلیق

این روزها شاهد هستیم که در شرایطی عجیب و ناباورانه بازنشستگان زیادی در برخی از نهادها و ارگان ها هستند که علی رغم گذشت چند سال از بازنشستگی خود حتی از دریافت مطالبات چند میلیون تومانی ۳۰ ساله خود محروم مانده اند.

به گزارش زرین نامه به نقل از مرصاد، بازنشستگان نهادها و ارگان های مختلف با توجه به سابقه خدمت و کار ۳۰ ساله و یا بیشتر در راستای پیشبرد اهداف توسعه و پیشرفت کشور همواره از جایگاه ویژه ای در میان مسئولین، مردم و البته کارکنان فعال و مشغول به کار برخوردار هستند.

موضوعی که باعث شده است تا برای بازنشستگان همواره برنامه های ویژه ای در مسیر تجلیل و تقدیر از زحمات و خدمات آنها در نظر گرفته شود.

در سالهای پایانی دولت نهم و بعد هم در دولت دهم بازنشستگان از جمله اقشاری بودند که با افزایش حقوق و بالا رفتن کیفیت خدمات درمانی و بیمه ای مواجه شدند و طبیعتا ۲۵ هزار بازنشسته استان کرمانشاه نیز از این موضوع بهره مند بودند.

اما این روزها شاهد هستیم که در شرایطی عجیب و ناباورانه بازنشستگان زیادی در برخی از نهادها و ارگان ها هستند که علی رغم گذشت چند سال از بازنشستگی خود حتی از دریافت مطالبات چند میلیون تومانی ۳۰ ساله خود محروم مانده اند.

در برخی از موارد درصد اندکی از این مطالبات به صورت قطره چکانی یا به عبارت بهتر به صورت قسطی پرداخت شده است که البته همین رویه نیز در اصل تیشه زدن به ریشه دسترنج ۳۰ ساله ایست که در واقع با پرداخت به این روش تکه تکه می شود.

یکی از نهادهایی که در این مقوله با مشکلات نسبتا بیشتری مواجه است جهاد کشاورزی است که البته بازنشستگان آن نیز در این سالها عموما از جهاد سازندگی هستند و اکثرا از سنگر سازان بی سنگری که خدوم ترین افراد به انقلاب بوده اند.

در ابتدای سال ۹۴ بود که جمعی از بازنشستگان این سازمان با مراجعه به استانداری و بعد هم حضور در محل اداره کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به این کم توجهی به مطالبات خود اعتراض کردند.

مسئولین کم توجهی می کنند

یکی از این افراد اظهار داشت: بازنشسته ها از چند سال مانده به اتمام سال های خدمت خود با توجه به نیازهایی که دارند روی اندک مقدار مطالبات بازنشستگی خود حساب باز کرده اند.

وی افزود: در شرایطی که سال ۹۲ بازنشست شده ام اما جز پرداخت قسطی چند میلیون تومانی که باید به ما می دانند چیزی دریافت نکرده ایم و این موضوع بازنشستگان را با مشکلات زیادی مواجه می کند.

این بازنشسته اداره کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: بارها دیده شده که مسئولان کمبود نقدینگی برای بسیار از برنامه هایی با ضرورت بسیار کمتر را با پیگیری و تدبیر تأمین کرده اند اما در مورد بازنشستگان معتقدیم که چندان پیگیری نمی شود.

پرداخت های ما قسطی نیست؛ علی الحساب است

همچنین مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در این خصوص گفت: اعتبار پاداش بازنشسته‌گان در سال گذشته توسط معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور ابلاغ شد اما به علت نبود نقدینگی در خزانه دولت، تاکنون تخصیصی صورت نگرفته است.

وی سهم بخش کشاورزی استان کرمانشاه از اعتبارات مصوب شده برای پاداش بازنشسته‌گان کشور را ۱۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، پرداخت اقساطی پاداش بازنشسته‌گان را تایید نکرد و ازپرداخت مبالغی به صورت علی الحساب به بازنشسته گان این سازمان خبرداد.

منصوری تصریح کرد: هیچ پرداخت اقساطی‌ای صورت نگرفته و تنها مبلغی ناچیز آن هم به صورت علی الحساب در سال ۹۳ به برخی از آنان داده شده است.

وی از اعلام خبرهای جدید در این مورد خبرداد و گفت: مسئولین استانی به شدت پیگیر این موضوع هستند و بنابرصحبت های صورت گرفته با مسئولین کشوری امیدواریم طی چند روز آینده شاهد اتخاذ تصمیماتی درست در این زمینه باشیم.

دغدغه اقتصادی بازنشستگان بعد از ۳۰ سال قابل قبول نیست

اعتراض بازنشستگان با حضور در استانداری کرمانشاه و جهاد کشاورزی استان ادامه دارد و در انتظار پیگیری و پاسخی روشن از سوی مسئولین به دلیل عدم دریافت مطالبات خود هستند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه گفت: مطالبه بازنشستگان در مورد پرداخت دیرهنگام دسترنج ۳۰ ساله خود موضوع به حقی است که باید به شکل جدی تری پیگیری شود.

علی جلیلیان تصریح کرد: به هیچ شکلی پذیرفته نیست این قشر از جامعه بعد از سه دهه خدمت دغدغه مطالبات خود را نیز داشته باشند و با مشکلات اقتصادی مواجه شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: در این مورد با استفاده از ابزارهایی که نمایندگان در اختیار دارند مانند تذکر و سوال پیگیری خواهیم کرد.


مخاطبان محترم زرين نامه مي توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاوير و هر آن چيزي که در قالب فرهنگ، هنر و اجتماع جاي مي گيرد را به آدرس zarinnameh@yahoo.com ارسال کنند تا در سريع ترين زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان يکي از مطالب ويژه زرين نامه منتشر شود.

همچنین می توانند سوژه های خبری و مشکلات شهرستان را جهت پیگیری از طریق ایمیل فوق یا سامانه پیامک 3000272008 با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه