در کلاس‌های درس، نماز، تعهد و ایمان بیاموزید

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به تأثیر فراوان معلمان بر دانش آموزان گفت: در کلاس‌های درس به دانش آموزان نماز، عبادت ، تقوا، پاکی و پاکیزگی، تعهد و ایمان بیاموزید.

به گزارش زرین نامه به نقل از فرهنگ نگار، آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی صبح امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان آموزش‌وپرورش استان قم به همراه جمعی از فرهنگیان استان با اشاره به این موضوع که افتخار ما این است که ما با شما همکار هستیم، اظهار داشت: ائمه و بزرگان دین ما علم را به دو قسمت علم الادیان و علم الابدان تقسیم کرده‌اند که این یک عبارت فراگیری است که همه علوم را در خودش جا می‌دهد و نشان می‌دهد که علم تنها علم دین نیست و علم دنیا داری و متعلقات دنیا نیز جزء علم است.

وی با اشاره به روایاتی از اهل‌بیت (ع) در خصوص مذمت جهل خاطرنشان کرد: همه بلاها از روی جهالت و ندانستن است.

این مرجع تقلید ضمن اشاره به آیه 130 سوره نساء ابراز داشت: مخاطبین این آیه شریفه جاهلان نیستند و افرادی می‌باشند که اهل علم و کمال هستند و تنها سفارش خدا در این آیه به افراد این است که تقوا را فراموش نکنید.

وی ادامه داد: این تأکید خداوند بر حفظ تقوا نشان می‌دهد که اهل علم در معرض چنین خطری هستند و نباید فکر کرد چون اهل کمال و فضل هستیم تمام می‌شود، عمده این مرحله آخر است و باید در برنامه زندگی و کاری‌مان تقوا پیشه کنیم.

آیت‌الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادثی که در دنیای امروز در حال وقع است اشاره‌ای کرد و افزود: ببینید این اتفاقات به دست چه کسی به وقوع می‌پیوندد، این‌ها افرادی هستند که ادعای آن‌چنانی دارند و می‌گویند ما دارای علم و کمال هستیم و بعد یک حرکت‌هایی که واقعاً شایستگی انسانیت ندارد انجام می‌دهند و به خاطر این است که از مسیر حق خارج‌شده‌اند.

وی با خواندن روایتی از امام حسن مجتبی (ع) در خصوص آموزش علم به دیگران و افزودن بر علم خود، تأکید کرد: خداوند در دنیا موجوداتی آفریده تا نمونه خودش در این دنیا باشد و یکی از چیزهایی که خداوند در این دنیا به‌عنوان نمونه قرار داده علم است چراکه وقتی به آن نگاه می‌کنید می‌بینید که در ذات الهی انتهایی وجود ندارد و در علم نیز کسی نمی‌تواند ادعا کند که نهایت علم را کسب کرده است.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به این موضوع که معلمان نقش مؤثری در دانش آموزان دارند، گفت: وجود معلمان در کلاس برای دانش آموزان مثل وحی منزل است و بنا بر روایتی هر در کودکی به آن‌ها آموخته شود مانند نقش زدن روی سنگ است و به‌راحتی از بین نمی‌رود؛ فلذا هر چه می‌توانید در کلاس‌ها به دانش آموزان نماز، عبادت ، تقوا، پاکی و پاکیزگی، تعهد و ایمان بیاموزید و مسئولیت شما تنها در چارچوب درس معمولی نیست.


مخاطبان محترم زرين نامه مي توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاوير و هر آن چيزي که در قالب فرهنگ، هنر و اجتماع جاي مي گيرد را به آدرس zarinnameh@yahoo.com ارسال کنند تا در سريع ترين زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان يکي از مطالب ويژه زرين نامه منتشر شود.

همچنین می توانند سوژه های خبری و مشکلات شهرستان را جهت پیگیری از طریق ایمیل فوق یا سامانه پیامک 3000272008 با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه