۵۰ درصد ایرانی ها در اثر سکته قلبی و مغزی از بین می روند

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره بر اینکه که مردم ایران روز به روز در حال چاق شدن هستند گفت: 50 درزصد مردم ایران بر اثررعایت نکردن کنترل در وزن خود باعث ایجاد سکته قلبی و مغزی در زدن ضربه به سلامت خود هستند.

به گزارش زرین نامه به نقل از سپید پوش؛ وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دربرگزاری هفته سلامت که ازدوم تا هفتم اردیبهشت ماه نام گرفته است درپایگاه تغذیه سالم مدرسه ی مقطع راهنمایی راضیه شکرایی ناحیه ۲ شهر ری که با شعار، ایمنی غذا از مزرعه تا سفره تشکیل شده بود گفت: متاسفانه ۵۰ در صد مردم چاق هستند که احتیاج است در سوختن کالری ها بر نامه ی مناسبی داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: اگر لوزالمعده به اندازه کافی انسولین ترشح نکند موجب بیماری قند در افراد می شود که بیماری قند و تنگی رگها را در پی دارد و همچنین در نهایت منجر به بیماری سکته مغزی و معلولیت انسانها می شود.

دکتر سید حسن هاشمی در ادامه صبحت هایش به دانش آموزان یاد آور شد: ما می توانیم باایجاد تحرک در کاهش چربی های بدن موثر باشیم زیرا ۵۰ درصد مردم در اثر سکته مغزی فوت می کنند و بیشتر دلیل را مبنی بررعایت نکردن کنترل فشار خون است.

وی با قراردادن شعارسازمان جهانی بهداشت از ایمنی غذا از مزرعه تا سفره برای ارتقای عادلانه سلامت گفت: با توجه به غذا و رعایت سلامت جسمی می توانیم کشوری آباد با بیمارستان کمتر داشته باشیم و حتی هزینه را در این راستا خود به خود کم می شود.

وی با اشاره به ظرفیتی که اموزش و پرورش در رفتار سازی می تواند ایجاد کند خاطر نشان کرد: تذکرات کم مصرف کردن روغن و نمک در سفره ایرانیان می تواند درایجاد تغییر رفتار موثر باشد.

دکترهاشمی ۵/۱۲میلیون دانش آموزدر سراسر کشور به عنوان سفیران سلامت یاد کرد و ادامه داد تغییرات موفقی را می توان در بهداشت ایجاد کرد. شما ها می توانید با تذکر محترمانه اگر در خانه کسی سیگار،قلیان، نمک، شکر و روغن مصرف می‌کند، آنها را نهی کنید.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه