آل‌سعود با حمله به یمن قصد داشت از تشکیل یک حکومت شیعه در منطقه جلوگیری کند

مسئول بسیج طلاب گلستان گفت : آل‌سعود با حمله به یمن به دنبال آن بود که از تشکیل یک حکومت شیعه در منطقه جلوگیری کند و براین اساس تلاش جدی داشت دولت قبلی یمن در قدرت باقی بماند.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما؛ حجت‌الاسلام علیرضا ریاحی مسئول بسیج طلاب گلستان در میزگرد تخصصی بیداری اسلامی با محوریت تحولات یمن که در گرگان برگزار شد، با بیان اینکه عربستان در حمله به یمن موفق نبوده، اظهارکرد: کشوری در جنگ نظامی موفق است که بتواند زمین آن را تصرف کند.

وی تصریح کرد: عربستان با بیش از 3 هزار پرواز و هزاران بمب نتوانسته حتی پرچم خود را در یکی از شهرهای یمن بالا ببرد.

ریاحی افزود: آل سعود با حمله به یمن به دنبال آن بود که دولت‎هایی که گرایش تکفیری دارند از تشکیل جریان هلال شیعه‎ جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: یمن مرز زیادی با عربستان دارد و از آن جا که ۶۰ تا ۷۰ درصد صادرات نفت از مرزهای کشور یمن اتفاق می‎افتد این موضوع برای عربستانی‎ها تهدید به حساب می‎آید.

به گفته وی ؛ رسانه‎های تکفیری و غربی در برابر جنایات داعش، جنایات اسرائیل در کرانه باختری و عربستان سکوت کردند.

مسئول بسیج طلاب ابرازداشت: شکست‎هایی که داعش درعراق داشته تاثیرات منفی بر روی این رسانه‎ها گذاشته و یک هدف بسیار زیرکانه حمله به یمن سرپوشاند این مهم است و از طرفی عربستان به نیابت از دولت آمریکا با حمله به یمن تهدید نظامی را به جمهوری اسلامی ایران وارد کند.

ریاحی با بیان اینکه آمریکا در اوج مذاکرات هسته‎ای یک مانور نظامی را بر علیه ایران ساماندهی کرده، گفت: آمریکا می‎خواهند به ایران با حمله به یمن این پیام را بدهند که ما بسیار متحدانه در منطقه حضور داریم.

وی با بیان اینکه تقابل به مثل مقام مظعم رهبری باعث شد ورق تهدیدات برگردد، گفت: کار به جایی رسید که بسیاری از کارشناسان آمریکایی اذعان کردند که گزینه نظامی بر علیه ایران نداریم و حرف‎های مقام معظم رهبری را بیشتر از رئیس جمهور آمریکا قبول داریم.

مسئول بسیج طلاب گلستان اضافه کرد: مردم خداجوی و انقلابی یمن به دنبال پاک‌سازی داخل یمن هستند و در این راستا موفقیت‎هایی را نیز کسب کرده‌اند.

ریاحی تأکید کرد: آل‌سعود با حمله به یمن به دنبال آن بود که از تشکیل یک حکومت شیعه در منطقه جلوگیری کند و براین اساس تلاش جدی داشت دولت قبلی یمن در قدرت باقی بماند.

خبر مرتبط:

تصاوير/ ميزگرد تخصصي بيداري اسلامي با محوريت بررسي تحولات يمن

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه