باید در فرهنگ و اقتصاد به همدلی برسیم/ کشاورزی پاسخگوی توسعه گلستان نیست

margdari.jpg - 57.19 کیلو بایتمعاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گلستان گفت: کشاورزی گلستان اگر چه یک ظرفیت است و فرصت های فراوانی دارد اما پاسخگوی نیازهای استان نیست و باید برای توسعه همه جانبه با همدلی تلاش کنیم.

به گزارش زرین نامه؛ علی مرگدری معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گلستان در اولین نشست هم اندیشی توسعه شهرستان علی آباد کتول که با حضور مدیران ارشد اقتصادی استان تشکیل شد، با اشاره به شعار سال بیان کرد: به نظر من مقام معظم رهبری می خواهند همه ی ما به درک و فهم مشترک از مشکلات و نارسایی ها در وضع موجود برسیم و با همدلی و تعامل ضمن خروج از وضع موجود به وضعیت مطلوب برسیم.

وی اظهار کرد: تا نیاز را باور نکنیم حرکتی محقق نمی شود و اگر حرکت نیز مبتنی بر شناخت نباشد، احتمال موفقیت در مسیر نیز کم می شود.

مرگدری با اشاره به لزوم شناخت از وضعیت موجود تصریح کرد: ما نیاز به اطلاعاتی مانند کجا هستیم، چه امکانات، موقعیت ها، فرصت ها و تهدیدهایی داریم تا بتوانیم برنامه ریزی دقیق برای رسیدن به نتیجه مطلوب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه گلستان به همت و همفکری همه دستگاه ها و علاقه مندان به استان، از اقتصاد تک محوری کشاورزی خارج شده است، تاکید کرد: تاکنون با بررسی های انجام شده، سند آمایش استان بازشناسی و 157 عنوان موضوع فعالیت مهم استان شناسایی شد که از دل آن 57 پروژه محرک بیرون آمد و به بهانه سفر ریاست جمهوری، 27 پروژه اساسی و بنیادی در استان تعریف شد.

مرگدری با بیان اینکه ما زمینه را برای فعالیت بخش غیر دولتی فراهم ساخته ایم، اذعان داشت: این اتفاق درحالی صورت گرفت که وضعیت استان وضعیت مطلوبی نبوده، به حدی که مثلاً در موضوع نیروی انسانی از 129 میلیارد تومان اعتبار مصوب، 65 میلیارد تومان کسری اعتبار هزینه و در طرح های عمرانی بیش از یک هزار طرح نیمه تمام داشته ایم.

وی منطقه آزاد را اتفاقی بزرگ برای توسعه استان دانست و یادآور شد: تلاش های زیادی به منطقه آزاد گلستان معطوف شده و سرفصل های بسیار خوبی را برای آن در استان باز کرده ایم.

معاون برنامه ریزی استانداری گلستان در پایان با تاکید بر اینکه ساختار اداری ما ساختار چابکی نیست، افزود: از همه علاقه مندان و اساتید می خواهم که به فرمانداری ها کمک کنند که دولت نیز با برنامه ریزی های انجام شده به دنبال رونق اقتصادی در سال 94 است.

پایان پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه