معرفی 145 کاندیدای رسمی و غیررسمی از گلستان در انتخابات مجلس/40 نفر کاندیدای احتمالی مجلس خبرگان رهبری هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: تاکنون 145 نفر از استان گلستان به صورت رسمی و غیررسمی خودشان را کاندیدای انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی معرفی کردند و 40 نفر به عنوان احتمالی انتخابات خبرگان رهبری هستند.

به گزارش زرین نامه؛ علی‎اصغر طهماسبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: برخی از کاندیداها ممکن است به دلیل استعلام از مراجع قانونی، ریزش پیدا کنند و احتمال دارد برخی اسامی به آمار کنونی اضافه شود.

وی از تشکیل ستاد انتخابات استان گلستان در هفته گذشته خبر داد و تصریح کرد: جمعیت استان گلستان یک میلیون و 800 هزار نفر است که بالغ بر یک میلیون و 150 هزار نفر واجد شرایط برای شرکت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان متذکر شد: 79 درصد گلستانی‎ها در سال 1392 در انتخابات شرکت کردند که برگ زرینی در افتخارات استان گلستان ثبت شده است.

* انتخابات الکترونیکی برگزار نمی‎‎شود/ 15 هزار نیروی انسانی درگیر انتخابات می‎شوند

این مسئول با اشاره به اینکه انتخابات الکترونیکی برگزار نمی‎‎شود، بیان داشت: وزارت کشور آمادگی دارد انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود، اما 200 میلیارد تومان هزینه در بر دارد و اگر دولت این پول را به وزارت کشور بدهد انتخابات الکترونیکی برگزار می‎شود، در غیراینصورت مانند سابق به صورت سنتی انجام خواهد شد.

طهماسبی با بیان اینکه تعداد شعب اخذ رأی در استان گلستان افزایش پیدا نکرده است، اظهار کرد: بالغ بر یک‎هزار صندوق داریم و بالغ بر 15 هزار نیروی انسانی درگیر انتخابات می‎شوند.

وی در خصوص استانی شدن انتخابات، بیان داشت: این موضوع از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، اما هنوز از طرف شورای نگهبان تأیید نشده و در صورت عدم تأیید، انتخابات به صورت شهرستانی و حوزه انتخابیه برگزار می‎شود.

* فعالیت 2 هزار و 781 تشکل مختلف در گلستان

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اینکه 105 تشکل سیاسی در استان وجود دارد، متذکر شد: 27 تشکل سیاسی به صورت فعال در گلستان فعالیت می‎کنند و تنها هفت تشکل شناسنامه دارند و بخش اعظمی از تشکل‎ها مبادرت به اخذ شناسنامه فعالیت نکردند.

طهماسبی تأکید کرد: از سال گذشته به تمامی تشکل‎ها اعلام کردیم تا مجوزهای لازم را دریافت کنند، اما گروه‎های سیاسی پا پیش نمی‎گذارند.

وی از فعالیت 2 هزار و 781 تشکل در حوزه‎های مختلف در استان گلستان خبر داد و گفت: از این تعداد 105 گروه سیاسی هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در خصوص ثمرات حضور سیدحسن خمینی نوه امام خمینی (ره) به این استان، گفت: حضور ایشان برای شور و نشاط اجتماعی استان مستمر خواهد بود.

طهماسبی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 90 سخنران کشوری به استان آمدند، اظهار کرد: استان گلستان در رنکینگ سیاسی کشور جزو سه استان برتر در سال 1393 معرفی شده است.

وی با بیان اینکه گلستانی‎ها دارای بلوغ سیاسی هستند حضور یادگار امام راحل به استان گلستان را به فال نیک گرفت و از همه گروه‎های سیاسی و اقوام مختلف برای استقبال از ایشان دعوت کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در خصوص آسیب‎های اجتماعی نیز گفت: در برخی شهرهای استان گلستان رتبه اول را داریم که این روند نگران‎کننده است.

طهماسبی در پایان با بیان اینکه 50 درصد خودکشی در گلستان را بانوان دارند، افزود: معضل خودکشی به دلیل فقر فرهنگی است./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه