۵۷ میلیارد ریال برای حفاظت از منابع طبیعی گلستان اختصاص یافت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: تاکنون ۵۷ میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت از منابع طبیعی استان گلستان تخصیص یافته است.

به گزارش زرین نامه؛ ابوطالب قزل‌سفلو ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار داشت: اعتبارات بخش حفاظت از منابع طبیعی استان گلستان 100 میلیارد ریال است که تاکنون 57 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی حفاظت را سرلوحه همه پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان دانست و افزود: حفظ و حراست از انفال الهی وظیفه همه آحاد جامعه، به خصوص کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری است که با توجه به اهمیت حفظ آن‌ها باید با همه توان در انجام این مهم تلاش کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تصریح کرد: بران میزان اعتبار برای اجرای پروژه‌هایی مانند گشت و مراقبت، تامین و تجهیز یگان حفاظت، پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع، ایجاد شبکه رادیویی، خرید ماشین‌آلات مخصوص اطفاء حریق، احداث و مرمت ساختمان‌های حفاظتی و عملیات مبارزه بیولوژیکی با آفات اختصاص یافته است.

وی گفت: با اینکه تاکنون 57 درصد اعتبار در این بخش اختصاص داده شده اما با همه نیروها و امکانات تلاش می کنیم تا تخریب و تجاوز و خسارات آتش سوزی را به حداقل برسانیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به اینکه مردم نقش موثری در حفاظت از جنگلها ایفا می کنند، تصریح کرد: باید به نقش مشارکتی مردم در حفاظت از عرصه های جنگلی و مراتع توجه بیشتری شود.

قزل‌سفلو بر اهمیت منابع طبیعی به عنوان میراث ارزشمند پیشینیان تأکید کرد و گفت: همه افراد باید از این منابع خدادادی حفاظت کرده و به بهترین نحو از آنها بهره‌برداری کنند.

وی افزود: با توجه به بروز گرمای شدید، کاهش رطوبت و خشکی سطح جنگل‌ها و مراتع استان گلستان، احتمال بروز حریق درآن‌ها را بالا برده، از روشن کردن آتش در جنگل خوددادی شود و هرگونه حریق را به شماره تلفن 1504 ، شماره امداد جنگل و مرتع اعلام شود.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه