ذخیره‎سازی 520 هزار تن گندم در گلستان

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: تا تاریخ 19 خردادماه 93، 520 هزار تن گندم در تمام مراکز خرید و نگهداری استان ذخیره‎سازی شده است.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، رمضان‌علی ریاحی اظهار کرد: با توجه به افزایش میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 100 درصدی در این زمینه بوده‎ایم.

وی تصریح کرد: در سال زراعی گذشته تا تاریخ 19 خردادماه 1393 میزان 260 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد که این میزان در سال جاری در همین مدت با تلاش شبانه‎روزی تمامی همکاران این شرکت به 520 هزار تن رسیده که از رشد 100 درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: خرید در استان از ابتدای خردادماه با راه‎اندازی 80 مرکز آغاز شده است و با گسترش برداشت گندم در اقصی نقاط استان تعداد آن به 84 مرکز افزایش پیدا کرده، همچنین تا تاریخ 19 خردادماه 1393، 520 هزار تن گندم در تمام مراکز خرید و نگهداری سراسر استان ذخیره‎سازی شده است.

ریاحی یادآور شد: از اولویت‎های اصلی این شرکت در فصل خرید امسال پرداخت به روز مطالبات گندم‌کاران بوده است و پرداخت مبلغ حدود 300 میلیارد تومان به این قشر زحمت‌کش موید همین امر است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر خرید گندم در سراسر استان با توجه به میزان گستردگی کشت و برداشت جاری است و تا تحویل آخرین محموله به مراکز خرید با قوت و جدیت هر چه تمام‌تر توسط شرکت غله به عنوان متولی اصلی خرید گندم ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است، سطح زیرکشت گندم در مزارع استان طی سال زراعی جاری حدود 400 هزار هکتار بوده است.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه