بیشترین جرائم اینترنتی مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب افراد است

‌مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان با بیان اینکه بیشترین تخلفات و جرائم اینترنتی مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب افراد است، گفت: آگاهی بخشی به جامعه در رابطه با تخلفات فضای مجازی و جرائم اینترنتی، همت مضاعف رسانه ملی را می‌طلبد.

‌به گزارش زرین نامه؛ حیدر علی احمدی در جلسه کمیسیون رسیدگی به تخلفات و جرائم اینترنتی استان، اظهار کرد: همزمان با توسعه شبکه‌های مجازی و اینترنتی در جامعه، تخلفات، جرایم و سوء استفاده‌های مربوط به فضای مجازی نیز رشد فزاینده‌ای می‌یابد، از این‌رو‌ لزوم هوشیاری مردم و کسب آگاهی از ابعاد جرایم اینترنتی و شناسایی دستگاه‌های متولی در هنگام نیاز‌ از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به مهمترین عناوین جرم در فضای مجازی کشور و استان گفت: برداشت‌های غیرمجاز، هتک حیثیت علیه افراد، جرایم غیراخلاقی و غیرفرهنگی، دسترسی غیرمجاز به داده‌ها و سامانه‌ها، مختل کردن داده‌ها، کلاهبرداری رایانه‌ای و تبلیغ و فروش اجناس تقلبی و غیر استاندارد از طریق اینترنت، بخشی از مهمترین جرائم فضای مجازی در استان است.

احمدی همچنین سرقت‌های رایانه‌ای، جرایم علیه حقوق مالکیت معنوی، آموزش نحوه ارتکاب جرایم رایانه‌ای، قماربازی و ممانعت از دسترسی اشخاص به سامانه‌های کاربری خود را از دیگر جرائم شاخص فضای مجازی در استان برشمرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری، خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات مربوط به جرایم اینترنتی مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی افراد است که جا دارد صاحبان حساب‌های بانکی و شعب بانک‌ها در این زمینه با هوشیاری بیشتری عمل نمایند.

وی در پایان تأکید کرد: ضعف عمومی از آگاهی‌های مربوط به جرایم اینترنتی، بیانگر یک نیاز است و آن اینکه ضرورت دارد که رسانه ملی در جهت آگاهی بخشی از ابعاد جرایم اینترنتی، نقش برجسته تری ایفا نماید./ ایسنا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه