بازی سازان رایانه ای حتی به اینترنت پرسرعت هم دسترسی ندارند!

از اینترنت پرسرعت تا مرتبط نبودن مدیر گروه دانشکده از دغدغه های یکی از انجمن های بازی ساز رایانه ای کشور است که همچنان امیدوار برای حضور افتخارآفرین در رقابت های جهانی تلاش می کنند!

به گزارش زرین نامه به نقل از دانشجو سلام؛ شاید در نگاه اول ، این دغدغه ها کوچک و عادی به نظر برسند اما زمانی که بدانید این ها مشغله های دانشجویانی است که دو بازی رایانه ای از 11 بازی رایانه ای ایرانی راه یافته به هشتمین دوره مسابقات جهانی ِ بازی سازی 48 ساعته سال گذشته به میزبانی آمریکا را ، طراحی کرده اند ، ماجرا عوض می شود.

ارسال حتی یک ایمیل از اتاق انجمن مقدور نیست!

میلاد کرامتی از همین دانشجویان فعال و از اعضای انجمن علمی کامپیوتر دانشکده فنی مهندسی علی آبادکتول استان گلستان در این باره می گوید  اعضای انجمن کامپیوتر دانشکده باید خودشان را برای حضور در مسابقات کشوری و بین المللی آماده کنند و برای ارتباط مستمر با دانشگاه ها و انجام فعالیت های تحقیقاتی نیاز به اینترنت پر سرعت دارند که متاسفانه در دسترس نیست به طوری که حتی ارسال یک ایمیل از اتاق انجمن برای اعضا، امری غیر ممکن است .

او در ادامه می گوید : این موضوع زمانی مهم تر می شود که این ترم ، تیم بازی سازی دانشکده در حال ساخت بازی برای شرکت در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران است، نمایشگاهی که در سال قبل حدود یک و نیم میلیون بازدید کننده داشت و یکی از بزرگترین نمایشگاه های ایران به شمار می رود، از این رو اینترنت پرسرعت جزو حداقل انتظارات انجمن ، است.

وقتی مدیر گروه برق سرپرست انجمن کامپیوتر می شود!!

کرامتی ، نداشتن مدیر گروه برای دانشجویان این رشته را از دیگر دغدغه های دانشجویان انجمن علمی عنوان می کند و ادامه می دهد : متاسفانه بعد از استعفای خانم دکتر ملک زاده از مدیرت گروه کامپیوتر این دانشکده ، مشکلات زیادی برای دانشجویان پیش آمد و از آنجا که یک ترم این رشته به وسیله سرپرست مدیریت می شد نمی توانست کارایی لازم را داشته باشد، این مسئله تقاضای اصلی دانشجویان ورودی جدید بود که مدیر گروه باید فردی کامپیوتری باشد نه مدیر گروه برق که به عنوان سرپرست در حال انجام فعالیت می باشد که این مسئله مهم ،خود دلیلی بر کم اهمیت دانستن دانشکده علی آباد است که کار انجمن را برای ادامه فعالیت سخت تر از قبل کرده است.

مسائل مالی فرصت ایده آل شرکت در نمایشگاه بین المللی را از دانشجویان گرفت!

وی یکی از مهمترین فعالیت های انجمن را که ترم پیش علی رغم برنامه ریزی های قبلی به مرحله اجرا نرسید را شرکت اعضا در نمایشگاه الکامپ تهران عنوان کرد و گفت : ترم قبل تا مرحله نام نویسی پیش رفتیم اما انجمن نتوانست به دلیل مسائل مالی به وعده ای که به دانشجویان مبنی بر شرکت در این نمایشگاه بین المللی داده بود عمل کند و به این ترتیب فرصت بسیار ایده آل برای حضور در یک نمایشگاه معتبر بین المللی از دانشجویان دانشکده در سال 93 دریغ شد.

کرامتی با وجود تمام مشکلات انجمن به تلاش برای آینده بسیار خوش بین است و می گوید : امیدواریم دانشجویان مهندسی کامپیوتر در سال جدید بتوانند حداقل در یکی از مسابقات معتبر ایران یا جهان به ویژه در زمینه ی بازی سازی ، مقامی شایسته را از آن خود کنیم و فرصت های بسیار ایده آل برای حضور در نمایشگاه های معتبر بین المللی را پیدا کنیم تا بتوانیم نام ایران را بیش از پیش در عرصه های علمی به اهتزار در آوریم .

حمایت مسئولین از بازی سازان رایانه ای مساوی با تحقق منویات مقام معظم رهبری

هر چند این دانشجویان با وجود کمبود امکانات همچنان با امید تلاش می کنند اما باید مسئولان دانشگاهی و علمی استان امکانات مورد نیاز این جوانان را که سعی می کنند در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام های بزرگ برای تولید علم بردارند ، فراهم کنند.

انجمن علمی کامپیوتر دانشکده فنی مهندسی علی آباد کتول از سال 93 تشکیل شده است و تاکنون موفقیت های زیادی را در کارنامه خود دارد .

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه