برنامه‎ریزی برای ماندگاری حجم مسافران عبوری در گلستان نشده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان صنعت گردشگری استان را دارای ظرفیت‎های بالقوه دانست و گفت: هنوز برای ماندگاری حجم مسافران عبوری در گلستان برنامه‎ریزی نشده است.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، ابراهیم کریمی در نخستین جلسه شورای پژوهشی این اداره‌کل با اشاره به بهره‎مندی از توان علمی پژوهش‌گران در حوزه‎های سه‌گانه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار کرد: با تغییر رویکرد این شورا در حوزه‎های سه‌گانه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از توان علمی پژوهش‌گران و صاحب‌نظران بهره خواهد برد.

وی با بیان اینکه مبحث پژوهش در گذشته فقط به حوزه میراث فرهنگی منتهی می‎شد، افزود: امروز با نگاه پژوهشی میراث فرهنگی را به سمت سه کارکرد گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی سوق دادیم.

کریمی اضافه کرد: توسعه و گسترش پژوهش در زمینه‎های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در راستای حفظ، احیا و مستندسازی آثار به منظور حفظ کیفیت آنها و آشکار کردن حلقه‎های گمشده فرهنگی، تاریخی و طبیعی و زمینه‎سازی مناسب برای ارتقای فعالیت‎های پژوهشی مرتبط از اهداف شورای پژوهشی استان است.

این مسئول ارتباط بین معاونان این اداره‌کل با شورای پژوهشی را نزدیک و تنگاتنگ عنوان کرد.

کریمی افزود: در گذشته هم این شورا وجود داشته است اما شاید نتوانسته‎اند آن‌گونه که باید از ظرفیت‎های آن بهره ببرند.

وی خواستار مشارکت صاحب‌نظران در هر یک از سه حوزه این اداره‌کل شد و گفت: با فعالیت کارشناسان و پژوهش‌گران می‌توان نقاط ضعف را شناسایی و رفع و نقاط قوت را پررنگ‎تر کرد.

کریمی ادامه داد: تشکیل نخستین جلسه پژوهشی با حضور اساتید و کارشناسان دانشگاه نشانگر توجه جدی به حوزه پژوهش است و تصمیمات بزرگ در حوزه پژوهش باید مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان انجام اقدامات در حوزه گردشگری را گسترده دانست و تصریح کرد: مردم انتظارات زیادی در این حوزه دارند که به حق است، بنابراین باید راهکارهایی برای توسعه این بخش در شورای پژوهشی تعریف شود.

وی صنعت گردشگری گلستان را دارای ظرفیت‎های بالقوه دانست و افزود: با وجود چنین ظرفیت‎هایی هنوز برای ماندگاری حجم مسافران عبوری برنامه‎ریزی نشده است.

کریمی ادامه داد: اگر قرار است مطالعات دقیق‎تر داشته باشیم باید از فرایندی که در حوزه پژوهش صورت می‎گیرد به بهترین نحو در حوزه گردشگری استفاده کرد.

رئیس شورای پژوهشی اداره‌کل میراث فرهنگی گلستان خواستار کمک سایر بخش‎ها برای جذب سرمایه‎گذار در حوزه گردشگری شد و گفت: نیاز است در این شورا موضوع ورود سرمایه‌گذار مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: امیدواریم افرادی که در شورای پژوهشی به عنوان مسئول گروه علمی انتخاب شدند این اطمینان را به ما بدهند تا از این سرمایه علمی فرهنگی بتوان به حداقل خواسته‎های مردم در استان جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه