امتیاز آب، برق و گاز توزیع‎کنندگان مواد مخدر قطع می‎شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: منازل و مناطقی که اقدام به توزیع مواد مخدر کنند از امتیاز آب، برق و گاز محروم خواهند شد.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس، حسین شعبانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان ضمن گرامی‌داشت هفته قوه‌قضائیه اظهار کرد: در قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم به قوه‌قضائیه محول شده است که در این راستا سه وظیفه نظارت، قضاوت و پیشگیری مدنظر است.

وی با بیان اینکه سیمای جرایم استان گلستان در طول پنج سال تهیه و تدوین شده است، تصریح کرد: سرقت تعزیری و مطالبه وجه از جمله مهم‌ترین اولویت‎های جرایم استان است این جرایم ناشی از عدم کسب حلال و عدم نظارت بر درآمد توسط خانواده است.

محل‎های آلوده به مواد مخدر ساماندهی می‎شوند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان با بیان اینکه جهل و طمع مردم به عدم آگاهی آنان نسبت به آموزش‎های عمومی برمی‎گردد، افزود: از دو سال گذشته طرحی مبنی بر نهضت حقوق‌آموزی در استان کلید خورد و دوره‎های آموزشی در خانه‎های فرهنگ، مدارس، مساجد و کانون‎های فرهنگی هنری برگزار می‎شود تا مردم نسبت به حقوق شهروندی آشنا شوند.

شعبانی از برگزاری طرح آموزش زوجین قبل از ازدواج در شهرستان علی‎آبادکتول به صورت پایلوت خبر داد و بیان داشت: 260 نفر در نیمه دوم سال گذشته و 289 نفر در سه ماهه ابتدای امسال در علی‎آبادکتول آموزش‎های لازم را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه محل‎های آلوده به مواد مخدر ساماندهی می‎شوند از ناامن‎سازی موقعیت ارتکاب جرم در استان خبر داد و گفت: منازل و مناطقی که مبادرت به توزیع مواد مخدر کنند امتیاز برق، آب و گاز آنها قطع خواهد شد.

خشونت گفتاری در گلستان فوق‎العاده بالاست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: موسسات داوری با هدف صلح و سازش در سطح استان راه‎اندازی می‎شود.

شعبانی با بیان اینکه کنترل و کاهش طلاق جزو برنامه‎های قضائی استان است، گفت: مراقبت بعد از خروج معتادان از اعتیاد و بازاجتماعی کردن آنها در دستور کار قرار دارد که اواسط تیرماه بعد از درمان معتادان این طرح اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خشونت گفتاری در گلستان فوق‎العاده بالاست، بیان داشت: گلستان در زمینه تهدید و توهین در سه سال متوالی رتبه اول را در کشور دارد که این مسئله شایسته استانی که نگارستان ایران است نخواهد بود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه