آیا این پایان توجیهات دولتمردان است / آقای استاندار؛ اینگونه کود درست می کنند؟/ تصاویر

 از آنجا که در اخبار قبلی قول داده بودیم سرنوشت این محصولات را تا حصول نتیجه دنبال کنیم و ماحصل آن را به سمع و بصر مخاطبان گرامی و مسئولینی که از دور نظاره گر این اقدامات و حیف و میل چندین هزار تنی محصول کشاورزان بودند برسانیم به همین جهت تصاویر زیر که از انتقال محصولات دپو شده فاسد به محل زباله دان شهرداری جیرفت حکایت دارد را تهیه نمودیم.

به گزارش زرین نامه به نقل از دقیانوس؛ ماه گذشته بود که خبر دپو محصولات کشاورزی و خراب شدن هزاران تن سیب زمینی و پیاز در شهرهای جنوبی استان منتشر شد و بازتاب های رسانه ای و مردمی متعددی داشت و در پی آن به تبع مسئولین مربوطه هم به شرح ذیل عکس العمل نشان دادند:

دکتر موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در ابتدا گفت: این تصاویر جعلی و جهت تخریب دولت است سپس سایت های منتشر کننده خبر را باجگیر خواند و در نهایت هم مجبور به اعتراف شده و در گفتگوی ویژه صدا و سیمای مرکز استان بیان داشت قصد داریم از سیب زمینی های دپو شده کود و از پیازها پیازداغ درست کنیم.

مهندس رزم حسینی استاندار کرمان نیز به انتشار تصاویر واکنش نشان داد و در دیدار با منتخبین انجمن های فرهنگی و هنری استان بیان داشت این گونه خرید تضمینی عادی است و در آمریکا هم مازاد گندم خود را جهت تنظیم بازار در دریا می ریزند اما به بحث وجود نیازمندان و اسراف در کشور اسلامی اشاره نکرد.

 

وی همچنین گفت:جوان کارآفرینی قصد دارد از این محصولات دپو شده کود درست کند که به فرماندار جیرفت دستور داده ام با وی همکاری نماید.

فرود سالاری رئیس سازمان تعاونی روستایی جنوب کرمان نیز در اظهاراتی برای توجیه نمودن بی تدبیری صورت گرفته گفت:سیب زمینی ها را یک کارخانه در کرج خریداری کرده و باید در آفتاب پهن کنیم و سپس برای تولید کود به کارخانه منتقل شوند.

 

اما در این میان علاوه بر انتقادات رسانه ای شخصیت ها و تشکل هایی مانند بسیج دانشجویی با ارسال بیانیه و دعوت به مناظره رئیس سازمان جهاد کشاورزی به این موضوع واکنش نشان دادند.

شخصیت هایی هم مانند حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور امام جمعه جیرفت که طبق گفته ایشان چند بار به دکتر موسوی و دوبار هم به استاندار پیشنهاد داده که این محصولات فاسد می شوند و بهتر است در قالب سبد کالا به خانواده های نیازمند یا تحت پوشش کمیته امداد در ماه رمضان تحویل داده شود ولی کسی گوش نکرد.

امام جمعه جیرفت در واکنش به این اقدام در دیدار دست اندرکاران دستگاه قضایی به مناسبت هفته قوه قضائیه برخورد با خاطیان این اسراف بزرگ را خواستار شد .

مجید رستمی دادستان جیرفت هم پس از بازدید از محل دپو محصولات در حاشیه شهر جیرفت و مشاهده اوضاع اسفناک آنها در گفتگو با خبرنگاران تولید پیاز داغ را یک شوخی بیش ندانست و امحا هرچه سریعتر محصولات دپو شده را خواستار شد.

اما از آنجا که در اخبار قبلی قول داده بودیم سرنوشت این محصولات را تا حصول نتیجه دنبال کنیم و ماحصل آن را به سمع و بصر مخاطبان گرامی و مسئولینی که از دور نظاره گر این اقدامات و حیف و میل چندین هزار تنی محصول کشاورزان بودند برسانیم به همین جهت تصاویر زیر که از انتقال محصولات دپو شده فاسد به محل زباله دان شهرداری جیرفت حکایت دارد را تهیه نمودیم.

امیدواریم مسئولین محترم و دست اندرکاران بخش کشاورزی جنوب کرمان تدبیری اتخاذ نمایند که سال آینده اولا محصول کشاورزان روی دستشان باد نکند و صادر شود که دولت مجبور به خرید تضمینی نشود دوما اگر باز هم خرید تضمینی صورت گرفت به روش بهتری عمل شود و حداقل به پیشنهاد علما توجه شود نه اینکه تنها در حرف و شعار بگوئیم ائمه جمعه ناظر کارهای ما هستند و هر چه بگویند همان بلکه در عمل نیز ثابت کنیم.

خرید تضمینی (16) copy خرید تضمینی (15) copy خرید تضمینی (14) copy خرید تضمینی (17) copy خرید تضمینی (18) copy خرید تضمینی (19) copy خرید تضمینی (21) copy خرید تضمینی (22) copy خرید تضمینی (20) copy خرید تضمینی (23) copy خرید تضمینی (24) copy خرید تضمینی (25) copy خرید تضمینی (27) copy خرید تضمینی (11) copy خرید تضمینی (12) copy خرید تضمینی (13) copy خرید تضمینی (10) copy خرید تضمینی (34) copy خرید تضمینی (32) copy     خرید تضمینی (28) copy  خرید تضمینی (8) copy

انتهای پیام/