تعطیلی ۵ کارخانه به دلیل واردات بی رویه شکر/ «۴ سلطان شکر» از این بازار حذف شدند

دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر از حذف ۴ سلطان شکر از این بازار خبر داد و گفت: ۵ کارخانه به دلیل واردات بی رویه شکر تعطیل و ورشکسته شده اند.

به گزارش زرین نامه؛ بهمن دانایی، دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران نیوز؛ با اشاره به اینکه رکورد تولید شکر در سال گذشته شکسته شد،گفت: در سال ۹۳ یک میلیون و ۳۳۵ هزار تن شکر توسط کارخانه های داخلی کشورمان تولید شد.

وی با بیان اینکه هدفگذاری امسال دستیابی به تولید یک ومیلیون و ۴۰۰ هزار تن شکر است، افزود: از ۴۵ کارخانه تولید قند و شکر در کشور، ۳۶ کار خانه فعال وجود دارد که ۳۵ کارخانه چغندرقندی و ۹ کارخانه نیشکری هستند.

دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر با تاکید براینکه از این تعداد کارخانه تولید قند وشکر در کشور، ۵ کارخانه به دلیل واردات بی رویه شکر تعطیل شده و ورشکسته شده اند، اظهار کرد:۲ کار خانه دیگر نیز به دلیلی مشکلات مالی داخلی خودشان نیز از چرخه کارخانه های فعال خارج شدند.

دانایی با اشاره به اینکه تا آذر ماه فقط واردات دولتی داریم، ادامه داد: هم اکنون در مجموع ۷۰۰ الی ۸۰۰ تن شکر نیاز به واردات است.

وی تصریح کرد: مافیای شکر در این چند سال خودش را نشان داده ولی خوشبختانه امسال جلوی ثبت سفارش گرفته شد.

دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر با تاکید براینکه از دی ماه سال گذشته واردات نداشته ایم و در حال حاضر بازار شکر آرام ترین بازار است زیرا ذخایر اضافی بازار در حال حذف شدن است، اظهار کرد: دولت طبق مصوبه۳۰۰ هزار تن ذخیره استراتژیک شکر دارد و تا فرارسیدن شهریور ماه که آغاز بهره برداری است جای نگرانی نداریم.

وی افزود: اصل شکر های وارداتی کشورمان برای برزیل است اما این محصول برزیلی در بنادر امارات مورد خرید و فروش قرار میگرید که اسما واردات شکر از امارات قلمداد می شود.

دانایی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود سلطان شکر دراین بازار، خاطر نشان کرد: از سال ۸۵ سلاطینی وارد بازار شکر شدند و تا چهارسال ۴ سلطان شکر هر کدام حداقل ۵۰۰ هزار تن شکر وارد می کردند اما این افراد با توجه به تصمیمی گیری های خوب از بازار حذف شدند و به دنبال کالاهای دیگری رفتند.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه