برخی از نهادهای قرآنی از نیروهای غیرمتخصص استفاده می‎کنند

نفر اول مسابقات بین‎المللی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در برخی از نهادهای قرآنی از نیروهای غیرمتخصص استفاده می‎شود.

به گزارش زرین نامه؛ حسن دانش یکی از مشکلات در امور آموزشی و تربیتی را فقدان دستگاهی واحد در امور قرآنی دانست و اظهار کرد: اکثر دستگاه‎های کشور مسابقات قرآن برگزار می‌کنند، از این رو با تمرکزگرایی می‎توانیم قدرت آموزشی و تربیتی در امور قرآنی را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه تا رسیدن به جامعه قرآنی مطلوب فاصله داریم، تصریح کرد: در سال‎های اخیر خیلی از موازی‎کارها در امور قرآنی کم شده است و شاهد فعالیت‎های خوب قرآنی بودیم.

دانش خاطرنشان کرد: مردم می‎توانند در هر سنی حافظ قرآن باشند و حفظ قرآن مخصوص کودکی و نوجوانی نیست.

قاری بین‎المللی قرآن‌کریم افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه و دارالقرآن پاسخگوی این همه مشتاق قرآنی نیست، لذا با معرفی دستگاهی به عنوان متولی قرآنی کشور دستگاه‎های دیگر می‎توانند این سازمان را در امور حفظ و قرائت یاری کنند.

دانش با بیان اینکه استفاده از نیروهای غیرمتخصص قرآنی در دستگاه‎های متولی نمی‎تواند سطح قرآنی کشور را بالا ببرد، تصریح کرد: در برخی از نهادهای قرآنی از نیروهای غیرمتخصص استفاده می‎کنند.

قاری بین‎المللی قرآن‌کریم اظهار کرد: سازمان اوقاف طرح‎های خوبی را در امور فرهنگی به ویژه در امامزادگان آغاز کرده است و نیروی کافی و حمایت ملی از این دستگاه می‎تواند به ما در تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کمک کند.

وی اقتدار نظام مقدس جمهوری ایران را بر پایه اسلام و قرآن دانست و گفت: مسئولان باید نسبت به امور اسلامی قرآنی نگاه ویژه داشته باشند، چرا که کشور بر اسلام و قرآن استوار شده است و قرآن می‎تواند بهترین راهنما در امور اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه