رشد ۵.۵ درصدی اهدای خون گلستانی ها در شب های قدر

مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: روند اهدای خون در شب های قدر امسال ۵.۵ درصد بیشتر از سال گذشته بود که بیانگر این امر است مردم استان به تداوم برنامه اهدای خون در شب های قدر تمایل بیشتری دارند.

به گزارش زرین نامه؛ میرعلی حسینی، مدیر کل انتقال خون استان گلستان، گفت: در هفته نخست ماه مبارک رمضان مردم استان توانسته اند بیش از 350 هزار سی سی خون اهدا کنند که این موضوع نسبت به سال گذشته با 6.8 درصد افزایش مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه در هفته اول ماه مبارک رمضان 902 نفر به پایگاه های انتقال خون در گلستان مراجعه کردند، افزود: از این تعداد 785 نفر موفق به اهدای ۳۵۰ هزار سی سی خون شدند.

حسینی اظهارداشت: روند اهدای خون در شب های قدر امسال 5.5 درصد بیشتر از سال گذشته بود که بیانگر این امر است مردم استان به تداوم برنامه اهدای خون درشب های قدر تمایل بیشتری دارند.

وی تصریح کرد: 32 درصد اهداکنندگان در شب های قدر با سابقه هستند که حداقل سالی یکبار خون می دهند که همین در طبقات خون موثر است و افرادی هم هستند که برای بار اول خون می دهند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان یادآور شد: طی آمارهای به دست آمده 17 درصد از اهدا کنندگان ما بار اولی بودند که این موضوع نشان می دهد هر روز به آمار اهدا کنندگان خون اضافه می شود.

وی گفت: با توجه به فرهنگسازی که در سطح جامعه صورت گرفته است افرادی هستند که بین 3 تا 4 بار در ماه خون اهدا می کنند.

حسینی افزود: پایگاه مرکزی انتقال خون استان تا پایان ماه مبارک رمضان روزانه در دو شیف صبح و شب آماده پذیرش اهداکنندگان خیر و نیک اندیش گلستان است./شبستان

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه