داستان های شگفت اثر شهید آیت الله دستغیب

زن و شوهری برای زیارت امام حسین (ع) ساکن کربلا می شوند. روزی مرد وارد قصابی می شود و مقداری گوشت می خرد و به حرم امام حسین (ع) می رود.

به گزارش زرین نامه؛ کتاب داستان های شگفت اثر شهید آیت الله دستغیب است که این هفته برای معرفی به مخاطبین انتخاب کرده ام. در بخشی از متن این کتاب می خوانیم:

"بعد از زیارت به خانه برگشته و گوشت را به همسرش می دهد و می گوید آبگوشتی درست کن. ظهر که می شود همسرش به مرد می گوید گوشت نپخته است و مرد می گوید اشکالی ندارد صبر کن تا شب بپزد.

شب که می روند سراغ گوشت می بینند گوشت اصلاً نپخته است و مرد، قصاب را سرزنش می کنند که گوشت بی کیفیت به آن ها داده است و می گذارند تا صبح بپزد.

صبح بیدار شدند دیدند گوشت هنوز نپخته است. مرد ظرف غذا را می برد قصابی و می گذارد روی میز و می گوید مرد حسابی ما زائر امام حسین (ع) هستیم. بی انصافی است به ما گوشت بی کیفیت بدهی.

از دیروز صبح که گوشت را خریدم تا امروز صبح گوشت اصلاً نپخته است. قصاب لبخندی زد و به او گفت وقتی گوشت را خریدی مستقیم رفتی داخل حرم امام حسین (ع)؟ زائر گفت چطور ؟ بله رفتم. قصاب گفت مگر نمی دانی گوشتی که وارد حرم امام حسین (ع) شود آتش به او کارساز نیست.اگر می دانستم قصد زیارت داری به تو می گفتم.

* یادآور می شوم که در روایات آمده است سوزاندن بدن زائر امام حسین (ع) بر آتش جهنم حرام است. "

این داستان یکی از داستان های شگفت انگیز شهید آیت الله دستغیب است.

"کوری چشم به واسطه کور کردن چشمه"، "از آسمان ماهی می بارد" و ۱۴۸ داستان دیگه منتظر چشمان شماست.

زهرا ابراهیمی مسئول امور فرهنگی کتابخانه عمومی امام رضا (ع) علی آبادکتول

لینک مرتبط:

آشتی با امام زمان(عج)

خاطرات طنز جبهه در "جشن پتو"

نگاهی به زندگی امام رضا (ع) در "سبزتر از بهار"

"یک عاشقانه ی آرام"+عکس

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه