گردشگری روستایی رمز موفقیت گلستان در ماندگاری مسافر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: معرفی مناسب گردشگری روستایی، یکی از رمزهای موفقیت گلستان در جذب و ماندگاری مسافر و گردشگر است.

به گزارش زرین نامه؛ ابراهیم کریمی در جمع مدیران استان گلستان با انتقاد از اجرای جشنواره اقوام ایران زمین در سال‌های گذشته اظهار کرد: متاسفانه این جشنواره در سال‌های گذشته نتوانست آن‌گونه که مورد انتظار بود، در جذب و ماندگاری گردشگر و مسافر در استان گلستان تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: رویکرد امسال در برگزاری جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین در استان گلستان تغییر کرده تا بتوانیم ماندگاری گردشگر را در استان گلستان نهادینه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: تاریخ اجرای جشنواره در سال جاری نیز تغییر کرده است و به جای آنکه در مهرماه برگزار شود، اواخر شهریورماه برگزار خواهد شد.

کریمی با اشاره به ورود 2 هزار و 500 مسافر در نوروز امسال به استان گلستان گفت: متاسفانه از این تعداد تنها 305 هزار نفر در استان ماندگار شدند که این آمار برای گردشگری استان رضایت‌بخش نیست.

وی افزود: این آمار زنگ خطری برای گردشگری استان است و اگر نتوانیم ماندگاری مسافر را در استان گلستان افزایش دهیم، باعث خواهد شد تا استان‌های دیگر از ما پیشی بگیرند و در نتیجه، نام استان گلستان از ذهن گردشگران و مسافران پاک شود.

آمادگی 23 هتل با ظرفیت پذیرش 1500 مسافر در شبانه‌روز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: امروز تنها استان‌های گیلان و مازندران در امر جذب گردشگر موفق نیستند و استان‌های دیگر نیز در این رقابت وارد شده‌اند و از ما پیشی گرفته‌اند.

کریمی متذکر شد: بزرگ‌ترین عاملی که باعث عدم ماندگاری مسافر در استان گلستان شده است، عدم اجرای پروژه‌های گردشگری برای ایست مسافران است.

وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات ماندگاری مسافران در استان گلستان، بیان کرد: ما اصرار داریم که ارائه خدمات از سوی واحدهای خدماتی به مسافران، به خصوص هتل‌ها و مهمان‌پذیرها دارای استاندارد مورد انتظار باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان گلستان 23 هتل وجود دارد که ظرفیت پذیرش شبانه‌روزی یک هزار و 500 نفر را داراست.

کریمی گفت: در حال حاضر 673 نفر در مهمان‌پذیرها، 153 نفر در هتل‌آپارتمان‌ها و 81 هزار و 200 نفر در کمپ‌ها، مدارس و خوابگاه‌های استان در هر شبانه‌روز می‌توانند پذیرش شوند.

وی افزود: 10 هتل در سراسر استان گلستان در حال ساخت است و ساخت و ساز این هتل‌ها نیز به صورت فعال ادامه دارد و امیدواریم امسال بخشی از این هتل‌ها به بهره‌برداری برسد.

گردشگری روستایی رمز موفقیت گلستان در جذب گردشگر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان در خصوص راهنمایی مسافران در ایام تابستان برای هدایت به مناطق گردشگری و تفریحی استان در ورودی شهرهای استان، اظهار کرد: از 31 استان کشور تمامی بروشورها و آثار تبلیغاتی را جمع‌آوری کردیم و در حال بررسی جامع هستیم.

کریمی گفت: این کار برای تهیه یک بروشور واحد و با کمترین نقطه ضعف، برای هدایت بهتر مسافران به نقاط گردشگری و تاریخ استان انجام می‎شود.

وی بیان کرد: این بروشور جامع با نام کتاب‌نامه گردشگری استان گلستان در حال تهیه است و در این کتاب‌نامه، مسافر و گردشگر، اطلاعات جامع و کاملی از نقاط دیدنی و تفریحی استان را در اختیار خواهد داشت.

کریمی با اشاره به علاقه‌مندی مسافران و گردشگران به حضور در روستاها و اقامت در نقاط تفریحی و دیدنی، تاکید کرد: معرفی روستاها و جاذبه‌های گردشگری در این نقاط یکی از رمزهای موفقیت گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: اگر بتوانیم در این عرصه خوب ظاهر شویم و به خوبی ظرفیت‌های گردشگری روستایی را به مردم، مسافران و گردشگران معرفی کنیم، بسیاری از مشکلات ماندگاری مسافر در استان برطرف خواهد شد.

کریمی گفت: امروز مسافران رغبت کمتری برای اقامت در هتل‌ها دارند و بیشتر ترجیح می‌دهند تا از طبیعت موجود در روستاها و فرهنگ غنی روستایی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بیشتر شهرستان‌های استان در این راه وارد شده‌اند و به خصوص شهرستان کلاله توانسته در این راستا به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند.

راه‌اندازی دفتر سرمایه‌گذاری در اداره‌کل میراث فرهنگی گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: ارائه خدمت به مسافران و دسترسی راحت و مناسب گردشگران به واحدهای خدماتی در مناطق گردشگری، تفریحی و تاریخی استان از نکات بسیار مهم در جذب گردشگر است.

کریمی افزود: برای مثال، متاسفانه در شهرستان گنبدکاووس که اثر تاریخی ارزشمندی همانند برج قابوس در آن وجود دارد، هیچ هتلی برای اقامت مسافران وجود ندارد و چگونه است که انتظار داریم اقامت گردشگران در این شهرستان افزایش یابد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات گردشگری استان، عدم جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری است.

کریمی گفت: برای حل این مشکل دفتر سرمایه‌گذاری در اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان راه‌اندازی شده و آغاز به کار کرده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه سرمایه‌گذاران در گلستان علاقه بالایی نسبت به برج‌سازی دارند در حالی که برج‌سازی در استان اشباع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان اظهار کرد: اگر سرمایه‌گذار به واقع دلسوزی برای استان و شهرستان خود دارد، سرمایه خود را در عرصه گردشگری و تفریحی هزینه کند که به طور حتم سود و فایده بالایی خواهد داشت و از طرف دیگر، باعث رونق و پیشرفت شهرستان و استان خود خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ستاد خدمات سفرهای تابستانه استان گلستان به صورت شبانه‌روزی فعال است و تیم‌های مختلف نیز برای ارائه خدمات آماده هستند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه