گردشگری از محورهای اصلی توسعه گلستان است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان گفت: گردشگری در اسناد بالادستی به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان تعریف شده است.

به گزارش زرین نامه؛ حسین پیشقدم در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: مدیریت ارشد استان اهتمام ویژه‎ای به توسعه و پیشرفت گردشگری در استان براساس همین اسناد بالادستی دارد.

وی با اشاره به جاذبه‎های فراوان گردشگری در استان تصریح کرد: قابلیت‎های طبیعی و تاریخی گلستان از آن استانی منحصر به فرد در گردشگری با توجه به وجود چهار اقلیم متفاوت ساخته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان گفت: سعی داریم امسال با اختصاص اعتبارات ویژه تمهیدات لازم برای توسعه زیرساخت‎های گردشگری اختصاص یابد تا با استفاده از آن زمینه ورود سرمایه‎گذاران غیردولتی به این بخش اقتصادی استان فراهم شود.

پیشقدم جذب سرمایه‌گذار بخش گردشگری و توریسم را راهی برای بالا بردن سطح اقتصادی درآمد خانوارهای استان گلستان خواند و خاطرنشان کرد: گلستان جاذبه‎های زیادی در بخش گردشگری دارد و برای اینکه به محور گردشگری کشور تبدیل شود باید زیرساخت‎های آن در استان فراهم گردد تا گردشگران و مسافران گلستان را به عنوان هدف گردشگری انتخاب کنند.

وی با اشاره به سیاست‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حمایت از بخش گردشگری کشور یادآور شد: سیاست برنامه‎ریزی و بودجه‎ای کشور نیز در سال 94 تقویت این حوزه بوده؛ به گونه‎ای که اعتبارات بخش گردشگری از 708 میلیارد ریال در سال 93 به یک‎هزار میلیارد ریال در سال 94 ارتقاء پیدا کرده و نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی با تاکیدات ویژه شرایط این ارتقای بودجه‎ای را فراهم آورده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان تصریح کرد: براساس تاکیدات استاندار گلستان در سال 94 با وجود محدودیت‎های زیاد در اعتبارات تملک و دارایی سعی بر افزایش اعتبارات بخش گردشگری در گلستان داریم.

استان گلستان با حدود یک‎هزار و 500 اثر و جاذبه تاریخی، قرار داشتن در مسیر زائران حرم امام رضا (ع)، همجواری کوه، دریا، دشت و جنگل‌های سرسبز، تالاب‌های بین‌المللی و دهها جاذبه طبیعی دیگر از استان‌های گردشگرپذیر کشور به ویژه در ایام تعطیلات سال نو و تابستان است که برای پذیرایی مناسب از این مهمانان نیازمند ایجاد امکانات رفاهی و گردشگری بیشتری در نقاط مختلف استان است.

همچنین وجود بیش از 500 جاذبه طبیعی و یک‌هزار و 500 اکوتوریست، 100 جاذبه زیارتی شاخص و جاذبه فرهنگی شناسایی شده بیانگر جایگاه استان از نظر گردشگری در کشور است.

گفتنی است، 65 دفتر خدمات مسافرتی، 25 هتل، 15 مهمانپذیر، 10 پانسیون و 56 واحد پذیرایی در استان گلستان فعال است./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه