همکاری در تکمیل پروژه‌های زیرساختی گردشگری گلستان ضروری است

‌مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری استان، تعامل و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در اجرا و تکمیل پروژه‌های زیرساختی گردشگری ضروری است.

به گزارش زرین نامه؛ ابراهیم کریمی با اشاره به آغاز موج دوم سفرهای تابستانه افزود: یکی از مسائل اصلی در توسعه گردشگری استان، تلاش جهت ماندگاری مسافران در استان و تبدیل استان به مقصد سفر گردشگری است.

وی در ادامه به آسیب شناسی موانع موجود در این راه اشاره و ادامه داد: عدم شناخت هم استانی‌ها از جذابیت‌های استان، عدم اطلاع رسانی وتبلیغات مناسب در خارج از استان و کشور، عدم اعتبار مناسب استانی و ملی از جمله معضلات و موانع موجود است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت بهبود شرایط تلاش می‌گردد.

کریمی در ادامه به برنامه‌ریزی تورهای استانگردی در سطح استان و برنامه‌ریزی در راستای تبلیغات مناسب اشاره و اظهار کرد: مرداد ماه امسال میزبان 120 تور کشوری در استان خواهیم بود که حضور این تورها، معرف خوبی برای قابلیت‌های استان خواهد بود، همچنین برپایی همایش لیدرهای برتر کشور نیز از دیگر اقدامات در این راستاست.

وی تغییر سایت اطلاع رسانی را به سایت چند زبانه و لحاظ شدن امکانات گردشگری مجازی در سایت را از دیگر اقدامات در دست انجام عنوان کرد و ادامه داد: با دیدگاه‌های مثبت استاندار محترم و مسئولین استانی امیدواریم با جهش اعتباری درحوزه گردشگری، رونق بیش ازپیش این صنعت درآمدزا به ارمغان آورده شود.

کریمی در ادامه چشم‌انداز آینده گردشگری استان را روشن عنوان کرد و افزود: در بندرترکمن، بندرگز وگمیشان با حضور سرمایه گذاران خارجی، روند رو به رشد پروژه‌های گردشگری در دست اقدام است که با اجرایی شدن این پروژه‌ها، انگیزه ماندگاری مسافران افزایش خواهد یافت.

وی همچنین ایجاد موزه روستایی ‌در استان از دیگر عوامل موثر در ماندگاری مسافران اعلام ‌و تصریح کرد: همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله منابع طبیعی و محیط زیست در پیشبرد اهداف توسعه گردشگری و رفع موانع و ایجاد رغبت و انگیزه در سرمایه‌گذاران موثر است‌.

کریمی ضمن اشاره به اهمیت عملیاتی شدن پروژه گردشگری آشوراده گفت: این پروژه با حفظ ملاحظات زیست‌محیطی و قوانین موجود می‌تواند رونق گردشگری استان را به همراه داشته باشد.

وی در پایان حمایت‌های سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان را انگیزه‌ای برای پیگیری برنامه‌های اداره کل عنوان و خاطر‌نشان کرد: توسعه گردشگری در استان حرکتی را آغاز کرده که بازتابش متوجه همه دستگاه‌های استان است و در این راستا حمایت‌های کلیه دستگاه‌های اجرایی استان در پیشبرد اهداف موثر و تاثیرگذار است.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه