کمیته برنامه‎ریزی شهرستانی مرکز ثقل برنامه‎ریزی‎ها است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت: کمیته برنامه‎ریزی شهرستانی مرکز ثقل برنامه‎ریزی و اخذ تصمیمات مدیریتی در این شهرستان به مسئولیت فرمانداری‎ها است.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسین پیش‌قدم در جلسه مشترک با فرمانداران شهرستان‎های تابعه استان و رضا مروتی معاون عمرانی استاندار گلستان با تاکید بر تشکیل و فعالیت کمیته برنامه‎ریزی هر شهرستان و نقش نظارتی آن و همچنین جایگاه تخصصی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهار کرد: این کمیته مرکز اخذ تصمیمات مدیریتی در حوزه شهرستان است که نقش مهمی در توسعه و پیشرفت دارد.

وی تصریح کرد: نیاز است که در این جایگاه بیش از پیش بازیابی هویت صورت گرفته و به عنوان مبنای تخصص اعتبارات شهرستانی ضمن فعالیت مستمر اولویت‎ها و نیازها را خوب، دقیق و به روز احصاء کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت: اگرچه قطعاً محدودیت‎های اعتباری داریم ولی با تلاش و پیگیری‎های مستمر و همچنین اجرای درست و صحیح قوانین و توسعه مشارکت عمومی بخش غیردولتی بسیاری از موانع و مشکلات قابل پیگیری و رفع هستند.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار گلستان نیز در این جلسه بر جایگاه ویژه فرمانداران در توسعه‌بخشی منطقه‎ای و ایجاد زیرساخت و حرکت به سمت توسعه، عمران و آبادانی شهرها و روستاهای استان تاکید کرد.

رضا مروتی گفت: امیدواریم با تشکیل و فعالیت مجدد سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی شاهد طراحی و برنامه‎ریزی‎های خوب منطقه‎ای از جمله فعالیت خوب کمیته‎های برنامه‎ریزی شهرستان‎ها باشیم و در این زمینه راه رشد استان به خوبی برای تغییرات توسعه‎ای طی شود.

وی با بیان لزوم هماهنگی، همراهی و همدلی برای پیش‌برد کارها اظهار کرد: قطعاً همان‌گونه که ما از مدیران و مجموعه‎های ذی‌ربط توقع داریم که هماهنگ و پیگیر مستمر موضوعات باشند در طرف مقابل مردم نیز از ما انتظار پاسخگویی دارند که نیاز است این مسیر همدلی و مشارکت توأمان دستگاه‎ها به خوبی با یکدیگر انجام پذیرد.

مروتی افزود: چنانچه مدیر و مسئولی هماهنگ با سیاست‎ها و جهت‎های تعیین شده نباشد قطعاً از ابزارهای مدیریتی استفاده خواهیم کرد و در این زمینه با هیچ‌کس هیچ‌گونه تعارفی نداریم، لذا باید سعی کنیم که همه حرف واحد و اهدافی قابل دسترس داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار گلستان همچنین از فرمانداران خواست: نقش و جایگاه دستگاه‎ها از جمله معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و نیز سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان را خوب شناخته و موضوعات و پیگیری‎های خود را از مسیرهای عادی به راه‎های سخت و تداخل با وظیفه‎مندی ‎دیگر دستگاه‎ها نکرده و در این مسیر تعامل و هم‎اندیشی‎های خوب و بهینه داشته باشند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه