فعالیت 550 کانون فرهنگی هنری در گلستان

مسئول کانون‎های فرهنگی هنری استان گلستان گفت: در حال حاضر تعداد 550 کانون فرهنگی هنری در مجاورت مساجد این استان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش زرین نامه؛ مهدی بیکی در نشست کانون‎های فرهنگی و هنری شرق استان گلستان با اشاره به اهمیت فرهنگ و رشد فرهنگی در جامعه و به ویژه در سنین جوانی و نوجوانی اظهار کرد: کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد همواره به دنبال تحقق این آرمان بوده‎اند که با تربیت نیروهایی کارآمد و مفید برای جامعه با رویکردی فرهنگ‎محور از غربت فرهنگ در کشور بکاهد.

وی با بیان اینکه بر اساس قاعده افراد در بستر فرهنگی رشد و نمو می‎کنند، افزود: یکی از مهم‌ترین رسالت‎های کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد جهت‎دهی فرهنگی به سمت و سوی اهداف و آرمان‎های الهی انقلاب اسلامی است که از این مسیر می‎توان به پرورش مطلوب افراد برای آینده‎ای روشن در کشور در این بستر دست یافت.

مسئول کانون‎های فرهنگی هنری استان گلستان رشد فرهنگی را نتیجه دیگر جهت‎دهی فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: رشد فرهنگ در یک جامعه فواید بی‎شماری دارد و بدون تردید در رشد و توسعه سایر ابعاد و حوزه‎های کشور از جمله حوزه‎های علمی، فناوری، اقتصادی و اجتماعی تأثیرات مثبت فراوانی را خواهد گذاشت.

بیکی از اعلام آمادگی کامل دبیرخانه عالی کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان برای تأسیس کانون‎های فرهنگی و هنری در کنار مساجد شهرستان‎های شرق استان خبر داد و افزود: هر کانون در ابتدای تأسیس خود علاوه بر دریافت تجهیزات و حمایت‎های معنوی مبلغی بالغ بر 11 میلیون ریال را به عنوان کمک اولیه دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به بیانات امام راحل مبنی بر سنگر بودن مساجد گفت: حضور ضروری و الزامی کانون‎ها در کنار مساجد به همین دلیل و برای تعمیق پیوند کارهای فرهنگی و هنری با مساجد و بهره بردن از فضای معنوی و تأثیرگذار مساجد برای پرورش روح و جان جوانان و نوجوانان صورت گرفته است.

مسئول کانون‎های فرهنگی و هنری استان گلستان با تأکید بر اینکه برخی کانون‎های فرهنگی و هنری دارای فعالیت‎های تخصصی هستند، اضافه کرد: کانون‎هایی با محوریت قرآن، نماز، علم و فناوری و مهدویت در استان مشغول به فعالیت هستند که اغلب نیز در دستیابی به اهداف خود موفق بوده‎اند و از این رو راه‎اندازی کانون‎های تخصصی بسیار مهم است و از سوی ما نیز مورد استقبال قرار می‎گیرد.

بیکی تعداد کانون‎های فرهنگی و هنری مشغول به فعالیت استان گلستان را در حال حاضر 550 کانون اعلام کرد و خاطرنشان کرد: قانون ما را مکلف کرده است که تا پایان برنامه ششم توسعه باید تعداد کانون‎ها به 650 کانون برسد، یعنی تا سال 1404 براساس سند چشم‎انداز همه مساجد استان گلستان باید دارای کانون فرهنگی و هنری شوند.

وی افزود: کار در حوزه فرهنگ نیازمند زمان و صبر بسیار است و حصول نتیجه در آن به راحتی و با سرعت نیست و با تلاش همگانی و استمرار و استقامت در کار شکل خواهد گرفت.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه