توسعه ورزش های همگانی علی آبادکتول در مسیر جاده سلامت

رئیس شورای شهر علی آبادکتول جاده سلامت را زمینه ساز توسعه ورزش های همگانی در این شهر دانست و گفت: پروژه احداث جاده سلامت علی آبادکتول یکی از پروژه های شاخص در گلستان است.

ابوالفضل پاکدامن در گفتگو با زرین نامه درباره پروژه ی جاده سلامت بیان کرد: این جاده با هدف ایجاد بستری برای پیاده روی و توسعه ورزش های همگانی در جاده نفت علی آبادکتول در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه جاده نفت قابلیت آسفالت نداشت، اظهار کرد: با جلسات متعدد با مسئولین شرکت نفت به این جمع بندی رسیدیم که بلواری به عرض 4 متر از روی آکس لوله نفت بسازیم به طوری که هیچ ترددی روی آن نباشد و در ضلع شمال و جنوب آن پیاده روهایی با عرض 2 متر ایجاد کنیم.

پاکدامن با بیان اینکه جاده نفت از تقاطع هنرستان آغاز و به سه راهی کبودوال منتهی می شود، تصریح کرد: پروژه جاده سلامت جزو پروژه های شاخص استان است لذا علاوه بر اعتبار 750 میلیون تومانی شهرداری، 180 میلیون تومان اعتبار استانی نیز از طریق دفتر فنی استانداری برای تشویق شهرداری به این پروژه اختصاص داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه عبور و مرور وسیله نقلیه و تبدیل این جاده به یک کریدر ممنوع است، خاطر نشان کرد: علاوه بر کاربری جاده سلامت این پروژه، تنها ساکنین اطراف این جاده که سال ها از خاکی بودن آن نیز رنج می بردند، می توانند از آن برای ورود و خروج به منازل خود استفاده کنند.

پاکدامن همچنین در خصوص سرویس ایاب و ذهاب در مسیر جنگل کبودوال توضیح داد: شهرداری علی آبادکتول مانند برخی کلان شهرها دارای اتوبوس واحد نیست لذا در حال حاضر امکان قرار دادن وسیله نقلیه در این مسیر وجود ندارد.

رئیس شورای شهر علی آبادکتول در بخش دیگر این گفتگو با اشاره به قطع درختان دور سد اذعان داشت: پروژه سد کبودوال در اختیار شرکت آب منطقه ای است و قطع درختان رینگ دور سد برای ایجاد پیاده رو از قبل در این طرح برنامه ریزی شده بود.

وی یادآور شد: برنامه آینده ما اتصال جاده سلامت به رینگ پیاده روی و دوچرخه سواری دور سد می باشد که هم اکنون شرکت آب منطقه ای نیز احداث رینگ دور سد را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه