اهانت به قشر روستایی اعتماد مردم را به یاران دیرین امام کم می‎کند/سخنان هاشمی نقد سخنانش است

یک فعال سیاسی، اجتماعی اصولگرای استان گلستان در واکنش به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی در مورد روستاییان گفت: اهانت به روستاییان سبب می‎شود که اعتماد مردم نسبت به یاران دیرین انقلاب کم شود.

به گزارش زرین نامه؛ مسلم رستمانی اظهار کرد: اظهارات هاشمی رفسنجانی موجب سلب اعتماد جوانان از انقلابیون خواهد شد، آقای هاشمی باید در هنگام حرف زدن خیلی مراقب باشند، چراکه جامعه ایشان را دائماً رصد می‎کنند.

وی، هاشمی را یکی از چهره‎های شاخص انقلاب دانست و تصریح کرد: هاشمی و امثال ایشان به عنوان لیدرهای انقلاب دائماً رصد می‎شوند و کوچک‎ترین صحبت ایشان می‎تواند پیامدهایی به دنبال داشته باشد؛ موضع‎گیری هاشمی نشان می‎دهد از موضوعی نگرانی دارند که یکی از علل آن برخوردهایی است که این روزها با خانواده ایشان می‎شود.

سخنان هاشمی نقد صحبت‎های گذشته خودش است

این فعال سیاسی، اجتماعی اصولگرای استان گلستان با اشاره به اینکه فرزندان هاشمی به پشتوانه پدرشان پشت‎شان گرم است، اضافه کرد: برخورد قانونی با فرزندان هاشمی سبب نگرانی ایشان شده که متحمل یک فشار عصبی هستند، سخنان هاشمی نقد صحبت‎های گذشته خودش است.

رستمانی تبیین کرد: هاشمی به عنوان یک روستایی پا در میدان مبارزه گذاشت اما امروز لاجرم خودش در مقابل روستا ایستاده است، این عصبانیت ناشی از رفتارهای خانواده ایشان است.

وی با اشاره به اینکه باید بین روستاییان که انقلابی ماندند و روستاییانی که از اصالت خودشان دور شدند تفکیک قائل شویم، متذکر شد: هاشمی وقتی وارد فاز جدیدی از زندگی مبارزاتی و مسئولیتی خود شد تمایل به موضوع اشرافی‎گری پیدا کرد، تکنوکرات‎هایی که سر کار آوردند مسیر زندگی هاشمی را مقداری تغییر داد و آن روحیه خالص و انقلابی، ساده‎زیستی و پاکدست بودن مبدل به یک زندگی جدید مدرنیته شد.

این فعال سیاسی، راه‎اندازی کمپین «من روستایی انقلابی‎ام» را اقدامی ارزشمند خواند و اضافه کرد: هاشمی زاویه‎ای بین زندگی شهری و روستایی ایجاد کرده است که باید جلوی این تفکرات گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه هاشمی باید خیلی مواظب باشد، گفت: با توجه به اینکه آقای هاشمی از یاران امام راحل (ره) بودند، اما متأسفانه امروز رفتاری از خودشان نشان می‎دهند که منجر به واکنش‎های اقشار مختلف جامعه می‎شود که این کنش و واکنش‎ها اثر مطلوبی در جامعه نخواهد گذاشت.

تفکیک جامعه شهری و روستایی به مصلحت جامعه اسلامی نیست

این فعال سیاسی، اجتماعی اصولگرای استان گلستان از هاشمی و امثال ایشان خواست به گونه‎ای حرف نزنند که حساسیت جامعه را برانگیزد و گفت: بروز چنین رفتارهایی سبب سلب اعتماد جوانان از انقلابیون خواهد شد، آقای هاشمی باید در هنگام حرف زدن خیلی مراقب باشد چراکه جامعه ایشان را دائماً رصد می‎کنند و اهانت به روستاییان سبب می‎شود که اعتماد مردم نسبت به یاران دیرین انقلاب کم شود.

رستمانی با اشاره به اینکه هاشمی در خاطراتش گاهی بدعت‎هایی مطرح می‎کند که تحریف سخنان امام راحل است، اظهار کرد: هاشمی باید کمی خویشتن‎دار باشند و در هنگام عصبانیت از خود رفتاری بروز ندهد که سبب تشویش اذهان عمومی شود.

وی در پایان توضیح داد: چنددستگی و تفکیک جامعه شهری و روستایی به مصلحت جامعه اسلامی نیست و تنها دشمنان از بیان این مسائل سود می‎برند، بنابراین آقای هاشمی باید در رفتار و گفتار خود کمی تأمل داشته باشد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه