حج سیاحت، تجارت و زیارت نیست / گلایه از جایگزین شدن مدح ها بجای متن ها

استاندار گلستان با اشاره به فلسفه و ظرفیت های عظیم معنوی حج این سفر را بهترین فرصت برای خدایی شدن بیشتر حجاج دانست و ابراز داشت: در سفر حج جایی برای سیاحت یا تجارت نیست.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما؛ حسن صادقلو عصر چهارشنبه در دیدار مدیر حج و زیارت، روحانیون و مدیران کاروان های حج تمتع گلستان در دفتر استاندار با تاکید بر لزوم بهره گیری کامل از ظرفیت معنوی حج، ابراز داشت: حج، حکمی الهی است که پیامبران الهی شروع کننده آن بوده اند.

وی باتاکید برضرورت استخراج ظرفیت ها و فلسفه حج بعنوان یک زیربنای اساسی دین، گفت: نقش علما و روحانیون کاروان ها دراین خصوص بسیار سنگین است که باید درکنار آموزش اعمال و مناسک حج، از این ظرفیت در خدایی شدن بیشتر حجاج استفاده شود.

صادقلو بابیان اینکه حج سیاحت، تجارت و زیارت نیست، اضافه کرد: آشنایی حجاج با تاریخ اسلام و آموزش عصاره این تاریخ و زحماتی که پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) برای هدایت جامعه جاهلی آن زمان کشیدند، ضروری است.

وی تصریح کرد: امروز نقش روحانیون به عنوان مفسران تاریخ اسلام و نیز مدیران کاروان ها در این آموزش ها اساسی است و موجبات ارتقای کیفی حج را در مسیر آموزه های دینی فراهم می کند.

استاندار گلستان با ابراز گلایه از جایگزین شدن مدح ها بجای متن ها، تصریح کرد: امروز متن مهمتر از مدح است و باید با حوصله متن واقعی اسلام و فلسفه حج را به حجاج آموزش داد.

صادقلو خاطرنشان کرد: سفر معنوی حج بهترین فرصت برای انسان هایی که آمادگی خدایی شدن بیشتر را دارند، است تا بیشتر با اسلام و فلسفه واقعی حج آشنا شوند./ایرنا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه