چالش های جامعه خبری استان نتیجه ضعف خانه مطبوعات است/ فضیلت هیچ تقصیری ندارد

بازرس خانه مطبوعات استان گفت : اگر این روزها انجمن صنفی در عملکرد دچار انحراف و کوتاهی شده ناشی از ضعف خانه مطبوعات استان گلستان است که نتوانسته جایگاه خبرنگاران را ارتقا دهد وگرنه با نزدیک به ۳۰۰ عضو خانه مطبوعات چرا ادارات و نهادها برای نشستهای خبری با انجمن صنفی مکاتبه کنند .

به گزارش زرین نامه به نقل از قابوس نامه؛ عبدالجواد عموزاد خلیلی بازرس خانه مطبوعات استان گلستان در خصوص چالش ها ها و جنگ و جدل ها و درگیریهای این روزهای خبرنگاران دراستان گلستان اظهار کرد: باید قبول کنیم که از ماست که بر ماست و وقتی خودمان احترام خودمان را نگه نمی داریم از دیگران چه توقعی داریم .

عموزاد با اشاره به حضور خبرنگار نماها در سفره روز خبرنگار اذعان کرد: مرداد ماه می شود مدیران مختلف برای پاسداشت روز خبرنگار جلساتی برگزار می کنند تا از این قشر زحمتکش تجلیل شود اما مهمانان ناخوانده ای از راه می رسند که نه سنخیتی با رسانه و کار اطلاع رسانی دارند و نه عناصر و ارزش های خبری را بلدند اما از سفره پهن شده به اندازه بقیه بلکه بیشتربهره می برند.

وی تصریح کرد: متاسفانه آنهایی هم که خبرنگار هستند لب به اعتراض نگشوده و متاسفانه نقش نظارتی ارشاد هم در این ز مینه کم رنگ است و هر کسی می تواند در این عرصه خود را خبرنگار بنامد.

بازرس خانه مطبوعات استان گلستان در خصوص نقش حجت الاسلام فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه گفت : کافی است هر کسی خود را جای او بگذارد ، فضیلت هیچ تقصیری ندارد او جامعه بی سر و سامانی را تحویل گرفته که حتی تا سالها شاید نتوان آن را سامان داد ، در واقع این خود ما خبرنگاران هستیم که نمی خواهیم این فضا سامان بگیرد . اگر توی دو نشست خبری خود ما خبرنگاران از حضور خبرنگار نماها جلوگیری می کردیم ارشاد با قدرت بیشتری پای کار می آمد.

عموزاد افزود: متاسفانه نهادهای صنفی استان گلستان در زمینه مطبوعات خیلی ضعیف هستند و هر کدام ساز خود را می زنند . این روزها انجمن صنفی روزنامه نگاران دچار حاشیه های شدید ساختاری است و این حاشیه ها بر می گردد به انحصار هیئت مدیره آن در گروهی خاص که اگر این گروه با ملاطفت بیشتری به قشر خبرنگاران توجه داشتند شاید امروز این بحث ها پیش نمی آمد.

بازرس خانه مطبوعات استان گلستان ادامه داد : این روزها خبرنگاران مختلف با من تماس می گیرند و یا حضوری عنوان می کنند که چرا برای نشستهای خبری استان فقط اطرافیان این نهادهای صنفی شرکت می کنند و به عنوان نمونه به نشست دیروز دانشگاه آزاد علی آباد کتول اشاره کردند که اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی همگی حضور داشتند.

این خبرنگار گلستانی تاکید کرد: اگر این روزها انجمن صنفی در عملکرد دچار انحراف و کوتاهی شده ناشی از ضعف خانه مطبوعات استان گلستان است که نتوانسته جایگاه خبرنگاران را ارتقا دهد وگرنه با نزدیک به ۳۰۰ عضو خانه مطبوعات چرا ادارات و نهادها برای نشستهای خبری با انجمن صنفی مکاتبه کنند .

عموزاد با اشاره به اینکه پس جایگاه خانه مطبوعات کجاست تاکید کرد: به عنوان بازرس خانه مطبوعات استان به اعضای هیئت مدیره خانه و مدیریت آن عرض می کنم که نداشتن برنامه و استراتژی باعث بوجود آمدن این نابسامانی شده است و انتظار دارم هر چه سریعتر نسبت به رفع این موارد اهتمام ورزیده شود.

وی ضابطه مند نبودن نشستهای خبری و وجود رابطه های قدیمی را در این موارد موثر دانست و گفت : هنوز بانک اطلاعاتی بسیاری از ادارات و نهادها از خبرنگاران گلستانی متعلق به چند سال پیش است و به روز نشده است و هنوز خیلی از مدیران رسانه ها را فقط مطبوعات کاغذی می دانند در حالیکه با ورود رسانه های نوظهور و پایگاه های خبری تحلیلی در عرصه فضای مجازی اوضاع تغییر کرده و باید این بانک های اطلاعاتی بروز شود .

بازرس خانه مطبوعات استان با اشاره به اینکه نسبت به دغدغه های خبرنگاران اصیل و واقعی بی تفاوت نخواهد ماند خاطرنشان کرد: حتما تا سال بعد با همکاری ارشاد و سایر نهادها طرح رتبه بندی خبرنگاران و آزمون های فصلی برای تشخیص خبرنگار از خبرنگار نما و صدور کارت هویتی برای خبرنگاران را در دستور کار قرار خواهیم داد تا تلاش های خالصانه خبرنگاران واقعی هدر نرود.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه