زائران رفتارهای خود را به امام رضا(ع) نزدیک کنند

مبلغ اعزامی کاروان «زیر سایه خورشید» در گلستان گفت: زائران رفتارهای خود را به امام رضا(ع) نزدیک کنند.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‌الاسلام محمد الهی در جشن مردمی «زیر سایه خورشید» که با حضور خدام امام رضا(ع) در مسجد جامع شهرستان مینودشت برگزار شد، اظهار کرد: کاروان «زیر سایه خورشید» برای هشتمین سال متوالی در 250 شهرستان کشور و 110 شهر خارجی از دور افتاده‎ترین نقاط جهان حضور دارند.

وی تصریح کرد: فلسفه تشکیل کاروان «زیر سایه خورشید» در درجه نخست فرهنگ‌سازی و زیارت از راه دور امام رضا(ع) است.

* «زیر سایه خورشید» بهانه‎ای برای زیارت از راه دور امام رضا(ع) را فراهم کرده است

مبلغ اعزامی کاروان «زیر سایه خورشید» در گلستان ابراز داشت: ما بسیاری از مشتاقان اهل‌بیت(ع) را داریم که توفیق زیارت امام رضا(ع) را نداشتند و حضور خادمان امام رضا(ع) فرصت زیارت از راه دور زائران علی بن موسی الرضا(ع) را فراهم می‎کند.

الهی خاطرنشان کرد: در سفرهای کاروان «زیر سایه خورشید» به شهرستان‎ها شاهد بودیم که عده‎ای به دلیل کهولت سن حتی در نزدیک‌ترین‎ شهرها به مشهد مقدس توفیق زیارت امام رضا(ع) را نداشتند.

وی با بیان اینکه کاروان «زیر سایه خورشید» بهانه‎ای برای زیارت از راه دور امام رضا(ع) را فراهم کرده است، افزود: صدها نفر خادم به دورترین کشورهای جهان از جمله ایالات کالیفرنیا و شهرهای درگیر با گروه‎های تکفیری سوریه و عراق حضور پیدا می‎کنند و نیت ده‎ها میلیون نفر از زائران امام رضا(ع) را محقق می‎سازند.

* زائران رفتارهای خود را به امام رضا(ع) نزدیک کنند

مبلغ اعزامی کاروان «زیر سایه خورشید» در گلستان بیان داشت: زیارت از راه دور یکی از سفارشات ائمه‌اطهار(ع) است و زیارت حضرت رسول(ص) را خود ائمه‌اطهار(ع) به ما آموزش دادند.

الهی با بیان اینکه ما زیارت از راه دور ائمه‌اطهار(ع) را از سنت امام‎های معصوم می‎دانیم، گفت: فلسفه زیارت از راه دور این است که زائران رفتارهای خود را به امام رضا(ع) نزدیک کنند و خلق‎ و خوی امام رضایی پیدا کنند.

وی افزود: اهتمام به نماز، دستگیری مستضعفان، دیدار از بیماران، احترام به والدین و همسایه‎داری، غیرت در برابر گناه و فساد، عفاف زینبی از مسائلی است که باید در فلسفه این زیارت مورد توجه قرار بگیرد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه