کاهش ۵۵۰ هزار تنی تولید محصولات کشاورزی در گلستان

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: با خشکسالی ایجاد شده در استان گلستان، تولیدات محصولات زراعی در استان ۵۵۰ هزار تن کاهش یافته است.

به گزارش زرین نامه؛ محمدرضا عباسی اظهار داشت: بیش از 550 هزار تن کاهش تولید در محصولات کشاورزی استان داریم که خشکسالی های اخیر رخ داده در استان، 97 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت زده است.

وی افزود: سطح زیر کشت محصولات زراعی امسال کنترل می‌شود و با توجه به شرایط خشکسالی چند سال گذشته و به ویژه سال گذشته به کشاورزان هشدارهای لازم داده شده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: در سویا 50 درصد، در برنج 55 درصد، در ذرت 53 درصد و در اکثر محصولات کشاورزی تولید استان گلستان بین 40 تا 59 درصد خسارت وارد شده است.

به گفته وی، برخی اراضی که کشت شده‌اند نیز خسارت دیده‌اند که میزان ریالی و وزنی خسارت در آینده اعلام می‌شود.

عباسی اظهار کرد: دبی رودخانه‌ها، چشمه‌ها و چاه‌ها بین 60 تا 70 درصد پایین آمده و کشاورزان باید سطح یر کشت خود را پایین بیاورند.

وی استفاده از کشاورزی حفاظتی و استفاده از روش های نوین آبیاری را روشی برای مقابله با خشکسالی دانست و اظهار کرد: خشکسالی در گلستان وضعیت بدی برای کشاورزی استان ترسیم ساخته و نیازمند اختصاص خاص اعتبارات کشوری به این مهم هستیم.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در استان گلستان تحت هیچ شرایطی نباید کشت برنج انجام گیرد و گلستان امسال جزو استان‌هایی است که در بحران خشکسالی قرار گرفته و تنش خشکی، کاهش دبی آب و کم شدن بارندگی در استان ادامه دارد./ تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه