نفوذ امریکا با سوءاستفاده از مذاکرات ممنوع

دلیل تاکید بر نفوذ اقتصادی این است که با وجود آن دولت های مستکبر راه تولید ملی صعب‌العبور می شود و حمایت از تولید ملی کمتر و وابستگی بیشترمی شود و خود به خود استقلال کشور به معنای واقعی کلمه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

به گزارش زرین نامه به نقل از کلاس بیست ، رضا ممشلو، عضو مجمع همفکری آینده سازان انقلاب اسلامی و دانش آموز نخبه گلستانی درباره فرمایشات اخیر رهبر انقلاب از تلاش امریکا برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته ای و نفوذ اقتصادی سیاسی و فرهنگی در کشور نوشت: «نفوذ»در معنای لغوی خود یعنی فرو رفتن (تیر) در هدف و مطمئناً مقام معظم رهبری عامدانه از کلمه نفوذ استفاده کرده اند و این یعنی اینکه دولت های مستکبر که حیاتشان به همین نفوذ در دیگر کشورها وابسته است، هدف گیری کرده اند و چه زیبا مقام معظم رهبری نقشه آنها را خواند و نقشه بر آب کرد، حالا مسئولین محترم باید مراقب باشند که نگذارند دشمن نفوذ کند و به هدفش برسد.

دلیل تاکید بر نفوذ اقتصادی این است که با وجود آن دولت های مستکبر راه تولید ملی صعب‌العبور می شود و حمایت از تولید ملی کمتر و وابستگی بیشترمی شود و خود به خود استقلال کشور به معنای واقعی کلمه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

نیک می دانیم که دولت های مستکبر جهان آرزوی نابودی ما را دارند چون جمهوری اسلامی ایران مانع منافع آنها است .

اینکه آنها اقتصاد کشور ما را هدف قرار داده اند، باید بدانیم که نقشه ای دارند البته نباید منکر مزایای راه ساده واردات و تولیدات خارجی شد اما به این موضوع نیز باید فکر کرد که آیا در فضای اقتصادی فعلی کشور این همکاری های گسترده اقتصادی با دول دشمن به نفع تولید ملی است یا نه؟

چرا انگلیس و آمریکا بعد از توافق فورا دست به سوی همکاری اقتصادی دراز کرده اند؟ آیا آنها اینقدر محتاج معامله اقتصادی با ایران بودند یا نه می خواهند فرصت حمایت از تولید ملی را بگیرند؟
با پاسخ به پرسش های بالا علت تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله نفوذ اقتصادی مشخص می شود.

البته گواه تاریخ است و مسئولین نیز با توجه به کودتای ۲۸ مرداد به یاد اعتماد مصدق به آمریکا بیفتند و بدانند که آنها برای منافع خودشان به دوستانشان نیزرحم نمی کنند و به آنها خیانت می کنند حال چه برسد به جمهوری اسلامی ایران که دشمن واقعی آنها هستند.

با مراجعه به بیانات شریف مقام معظم رهبری، این جدیت نفوذ دشمن در ایران مشخص است و دلیل چند بار تاکید بر مبارزه و جهاد وجلوگیری بر اعمال نفوذ دشمن اهمیت این مسئله به تبع جدیت ایشان است.

نگارنده معتقد است، هنوز اشکالاتی در متن برجام وجود دارد که باید بررسی شود وهنوز شرایط جمع بندی هسته ای و تصویب آن مشخص نیست که برخی به دنبال باز کردن پای امریکا به خاک کشورمان هستند و این همان دلیل است که نمی گذارد جمع بندی هسته ای انجام شود.

البته لازم می دانم تاکید کنم برای اجرای این توافق، متن برجام باید به تصویب مجلس برسد و الا فاقد اعتبار است./دانا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه