نیم قرن تجربه موفق مسجد جامع علی آبادکتول در مسیر تعالی+ تصاویر

مسجد جامع علی آبادکتول بیش از نیم قرن قدمت دارد و از زمان تاسیس تا کنون مهد بسیاری از فعالیت های انقلابی، فرهنگی، اجتماعی و... بوده است که با تجربه ای موفق توانسته همواره در مسیر رشد و تعالی مردم این شهرستان گام های موثری بردارد.

به گزارش زرین نامه؛ نزدیک غروب است و صدای اذان به گوش می رسد که وارد حیاط مسجد می شوم. شور و نشاط معنوی و همبستگی خاصی بین پیر و جوان مسجد دیده می شود.

با شنیدن طنین "حی علی الصلاه" همه برای تجدید وضو سوی وضوخانه می روند. بسیجی ها فعالیت خود در پایگاه مسجد را تعطیل کرده و ورزشکاران توپ را بر زمین مسجد رها می کنند تا خود را برای اقامه ی نماز آماده کنند.

نمازگزاران شانه به شانه هم صف کشیده اند. اینجا مسجد جامع علی آباد کتول، پاتوق اتحاد و انسجام مردمی شهید پرور و همیشه انقلابی است.

کسی کنارم نشسته که از آن سوی شهر تنها برای همزبانی و شور و نشاط حاکم بر فضای این مسجد آمده. می گوید: اینجا که می آیم، حالم خوب می شود.

از ریش سفیدترها درباره تاریخچه مسجد جامع علی آبادکتول سوال می کنم که در میابم این مسجد با 500 مترمربع زیر بنا حدود 52 سال پیش توسط حاج محمود محمود بیک، خیرین و مردم شهر ساخته شد و حالا با توجه به نیاز های روز مردم علی آبادکتول به ویژه جوانان به حدود 2 هزار و 500 مترمربع زیربنا رسیده است. این مسجد با امکانات مختلف و حیاطی با شکوه مآمنی برای انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مردم شهر شده است.

مسجد جامع علی آبادکتول امامان جماعت بزرگواری از جمله حاج آقا امامی و حاج آقا حسن مظفری داشته و هم اکنون نیز آیت الله عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری این مسئولیت را برعهده دارد.

آیت الله حسینی شاهرودی درباره جایگاه مسجد در اسلام در گفتگو با خبرنگار ما بیان می کند: مسجد محل همه ی فعالیت ها در اسلام و محور تمامی مسائل سیاسی، عبادی و اجتماعی است و آنچه که به بدنه ی اسلام و مسلمین محسوب می شود، به شمار می آید.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش مسجد در تربیت اسلامی عنوان می کند: اگر فرزندانمان را از همان سنین کودکی با مسجد آشنا کنیم هیچگاه به راه باطل نمی روند.

وی می افزاید: به تمامی والدینی که علاقه دارند فرزندانشان سالم بمانند، توصیه می کنم آن ها را در پایگاه های بسیج مساجد ثبت نام کنند.

محمد حسن اسلامی فر عضو هیئت امنای مسجد جامع علی آباد کتول نیز در گفتگو با خبرنگار ما درباره ی فعالیت های این مسجد می گوید: در مسجد جامع علی آبادکتول همه مراسم های ولادت و شهادت ائمه مسلمین و همچنین مناسبت های انقلابی مانند 22 بهمن، هفته ی بسیج، هفته ولایت و دهه ی کرامت نیز با حضور با شکوه مردم و سخنرانان استانی و کشوری برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مسجد جامع علی آبادکتول مرکز خدمات رسانی به جبهه های جنگ بود، معتقد است: باید صف های فشرده که موجب انسجام و اتحاد مردم است، در مسجد تشکیل شود.

اسلامی فر مساجد را موجب بهره گیری مناسب از زمان در زندگی دانسته و اذعان می کند: وجود مسجد مایه ی سر افرازی نظام است لذا نباید از آن جدا شویم.

وی با این توصیف که مسلمان در مقابل مسجد مانند ماهی در مقابل آب هستند، اضافه می کند: جوانان و نوجوانان ما شامل این وصف می شوند زیرا حضور جوانان در مسجد باعث افتخار اسلام است.

اسلامی فر برگزاری مسابقات فرهنگی- ورزشی، ایجاد زمین والیبال و مینی والیبال، تهیه دو میز تنیس در حیاط مسجد، تهیه بلیط سالن ورزشی، استخر و فوتسال را از جمله فعالیت های مسجد جامع علی آبادکتول برای جذب جوانان و تربیت اسلامی عنوان می کند.

این عضو هیئت امنای مسجد جامع علی آباد کتول تصریح می کند: پایگاه بسیج مسجد جامع در زمینه های علمی، فرهنگی و ورزشی با برگزاری برنامه هایی از قبیل جلسات قرآنی، اردوهای تفریحی، پیاده روی، کوه نوردی و دوره های کامپیوتری در حال فعالیت است.

اسلامی فر با اشاره به فعالیت دیگری هیئت امنا برای جذب جوانان در مسجد، یادآور شد: حدود 2 سال است که خانه فرهنگ دیجیتال با همکاری هیئت امنا و کانون فرهنگی- ورزشی در حیاط مسجد با زیر بنای 200 متر ساخته شده که جوانان و نوجوانان از آن استفاده می کنند.

گزارش از فاطمه گیلک

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه