خشکسالی ذخیرگاه بین المللی سرخداری را تهدید می کند

فرماندار علي آباد کتول گفت: خشکسالی و انتقال آب سرچشمه های زرین گل به استان سمنان تهدیدی بزرگ برای ذخیرگاه بین المللی سرخداری در شهرستان علی آبادکتول است.

به گزارش زرین نامه؛ احمد تجری مفرد در تجمع اعتراض آمیز "ستاد مردمی بازگشت چشمه های زرين گل" به انتقال آب سرچشمه های زرین گل به استان سمنان که با حضور مسئولان و بومیان منطقه برگزار شد، بیان کرد: طرح انتقال آب از سرچشمه هاي زرين گل تاکنون بيش از 20 ميليارد تومان براي دولت هزينه داشته اما اين طرح در زمان پرآبي مصوب و اجرا شد که در شرايط کم آبي فعلي بايد در اجراي آن از طريق وزارتخانه تجديد نظر شود.

اظهار کرد: طرح انتقال آب بر اساس 100 درصد دبی آب سال 1378 مصوب شد که بر اساس آن قرار بود ساليانه 5 ميليون متر مکعب به شهرستان شاهرود انتقال يابد و 5 میلیون متر مکعب نیز سهم شهرستان علی آبادکتول باشد.

وي تصریح کرد: ما به آن مصوبه احترام مي گذاريم، اما آن زمان استان گلستان و شهرستان علی آبادکتول معضل خشکسالي و کمبود آب نداشت ولی با تغيير شرايط آب و هوايي فعلی، ما به شدت با تقلیل آب بعضی چشمه ها تا نصف و حتی خشک شدن بعضی چشمه ها مواجه هستيم.

تجری مفرد هشدار داد: خشکسالی تهديد بزرگی برای ذخيره گاه بين المللی سرخداری است و باید برای اصلاح وضعیت انتقال آب هر چه سریعتر اقدام کنیم.

فرماندار علی آبادکتول با تاکید بر اینکه جاده سازي صورت گرفته مغاير مصوبه است، متذکر شد: باید انتقال 5 ميليون متر مکعب آب به 3 ميليون مترمکعب کاهش يابد.

تجری مفرد در ادامه مردم را به حفظ آرامش و پیشگیری از تصمیمات احساسی دعوت کرد و گفت: قرار بود با مسئولین ارشد استانی از محل اجرای طرح بازدیدی داشته باشیم که به دلیل وقوع سیل کنسل شد اما در هفته جاری این بازید با حضور نمایندگانی از سوی مردم و دادستان، رئیس محیط زیست، منابع آب و جهادکشاورزی انجام می شود.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه