18 طرح ‌برای سال 94 مصوب شده است

معاون برنامه ریزی شرکت آبفای گلستان گفت: رشد و توسعه و فعالیت‌های اجرایی در بخش آب و فاضلاب منجر به ارتقای سطح بهداشت عمومی‌، رفاه مردم و در نهایت توسعه جوامع با رویکرد به عدالت اجتماعی و توسعه پایدار خواهد شد.

به گزارش زرین نامه؛ مهندس علیرضا عسگری افزود: در راستای پاسخگویی به این نیاز، شرکت آب وفاضلاب استان گلستان در سال 1393 با 22 طرح شامل(12 طرح در بخش آبرسانی، احداث منابع تامین‌، اصلاح و توسعه شبکه‌، احداث مخازن ذخیره و 7 طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب‌، 3 طرح زیرساخت مسکن مهر( با سرجمع هزینه کرد 307 میلیارد ریال) اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سرجمع اعتبارات هزینه شده در سال 1393 نسبت به سال 1392 به میزان 154/7 میلیارد ریال رشدی معادل 198 درصد داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در راستای کاهش مخاطرات خشکسالی و همچنین افزایش جمعیت تحت پوشش بهره مند از خدمات فاضلاب شهری در اعتبارات ابلاغی سال 1394 رشد چشمگیری صورت گرفته و سقف اعتبارات ابلاغی برای 18 طرح شامل( 6 طرح استانی با اعتبارات ابلاغی 96/8 میلیارد ریال ، 11 طرح ملی استانی و 2 طرح آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی با اعتبار 744 میلیارد ریال) در نظر گرفته شده است و به منظور افزایش کیفیت آب شرب شهر های استان 57 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که در مجموع به میزان 897/8 میلیارد اعتبار مصوب شده و اعتبار مصوب 94 به سال 1393 رشدی معادل 193 درصد دارد.

معاون برنامه ریزی شرکت آبفای گلستان افزود: شرکت آب وفاضلاب استان گلستان رسالت خود را در بخش اجرای طرح های آب وفاضلاب با هدف تامین و توزیع آب بهداشتی مطابق با استاندارد های کیفی قابل قبول و در حد نیاز جمعیت شهری استان و جمع آوری انتقال و تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب شهر ها در راستای ارتقای بهداشت جامعه و حفظ منابع آب های سطحی و زیرزمینی و جبران عقب ماندگی استان در بخش بهره مندی خدمات فاضلاب را در دستور کار خود قرارداده است.

عسگری اظهار کرد: خشکسالی های اخیر در استان خسارت جبران ناپذیری به سفره های آب زیرزمینی ناشی از برداشت بی رویه بخصوص در بخش کشاورزی وارد آورده است و جهت برون رفت نیاز به بهره مندی از آب سطحی برای تامین آب شهرها هستیم و بخشی از آب سدهای استان باید به مصارف شرب تخصیص داده شود./ایسنا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه