تشدید خطر رانش در روستای «نرگس‎چال» آزادشهر با عدم تامین اعتبار

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: تاخیر در تامین اعتبار روستای رانش‎دیده «نرگس ‎چال» شهرستان آزادشهر، علاوه بر تشدید خطر، موجب از دست‎رفتن کارآمدی آثار نتایج مطالعات علاج‎بخشی می‎شود.

به گزارش زرین نامه؛ صادق‎علی مقدم در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: هر اقدامی در مواردی مانند خطر رانش در روستای «نرگس‎چال» آزادشهر باید در موعد مقرر و فازبندی تعیین شده انجام پذیرد و در غیر این‎صورت باید عواقب خطرات احتمالی را پذیرفت.

وی با اشاره به اعتبارات ابلاغی سال گذشته دولت به استان در زمینه پروژه‎های حوادثی عنوان کرد: با توجه به این ابلاغیه، عملیات اجرایی در مکان‎های مورد نظر آغاز شد و امید می‎رفت، عملیات اجرایی در موعد مقرر موجب حصول نتیجه مورد نظر شود، اما در یک شرایط غیرمنتظره، تخصیص اعتبارات محقق نشد.

مقدم متذکر شد: در حال حاضر بخش عمده‎ای از اقدامات تعیین شده در مطالعات روستای نرگس چال، از جمله اجرای شمع در رینگ تعیین شده در پائین‎دست روستا، برای‎ پایدارسازی انجام شده و امکان بروز هرگونه زلزله می‎تواند موقعیت فعلی روستا را با خطر جدی مواجه سازد.

*سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور به اولویت‎های استانی توجه کند

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور باید در تعیین اولویت‎های پروژه‎هایی که از محل ماده 10و12 تامین اعتبار می‎شوند به اولویت‎های استانی توجه کند، در غیر این صورت باید همچنان منتظر پیامد و عواقب سنگین عدم اجرای به موقع اقدامات آمادگی، پیشگیری و بازسازی مناطق آسیب‎دیده باشد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان تصریح کرد: فقدان تخصیص اعتبار پایدارسازی روستای نرگس چال این روستای پاک را با چالش جدی مواجه ساخته و نگرانی‎ها در این عرصه به قوت خود باقی است.

مقدم با اشاره به وقوع سیلاب در خردادماه سال گذشته اضافه کرد: روستای «نرگس چال» پس از بارندگی سال پیش دچار رانش شد و ساکنان منطقه تحت تاثیر تهدید‎های احتمالی قرار گرفتند.

این مسئول ادامه داد: بر اثر این حادثه، دو سوم اماکن مسکونی این روستا که تعداد 31 باب واحد مسکونی را در بر می‎گرفت، دچار آسیب‎دیدگی شد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه