پانزدهمین کرسی تلاوت نور در علی آبادکتول+ تصاویر

پانزدهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم همزمان با سالروز ازدواج امیرالمومنین و حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ پانزدهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم که به صورت هفتگی سه شنبه شب ها همزمان با نماز مغرب و عشاء در مصلی امام رضا (ع) برگزار می شود، تاکنون توانسته علاقمندان قرآنی زیادی را به خود جذب کند و هر جلسه با استقبال چشمگیر آحاد مختلف مردم رو به رو گردد.

در نظر گرفتن خدماتی همچون مهد قرآن و همچنین پذیرایی شام در انتهای برنامه موجب شده تا امکان حضور اغلب افراد به صورت خانوادگی فراهم و فرهنگ سازی خوبی در این زمینه انجام شود.

مطلع برنامه این هفته پس از ذکر دعای سلامتی امام زمان (عج) با ذکر مصیبت امام جواد الائمه (ع) میوه دل آقا امام رضا (ع) آغاز شد و با زمزمه فراز هایی از دعای توسل قلب و روح حاضرین آماده نوشیدن از جام حیات بخش آیات وحی الهی گردید.

بخش دوم برنامه با تلاوت دلنشین علی میرزایی از قاریان شهرستان علی آباد کتول آغاز شد و با بیان خاطرات و زندگینامه شهید درویش علی زنگانه که پانزدهمین کرسی تلاوت مزین به نام و یاد این شهید بزرگوار بود، ادامه یافت.

استاد عبدالمجید یازرلو که بسیاری از قاریان مطرح استان از شاگردان ایشان به شمار می آیند، قاری مهمان برنامه این هفته بود که در بخش بعدی برنامه با تلاوت زیبا و صوت ملکوتی خود فضای مصلی را معطر به آیات قرآن کریم کرد. وی پس از تلاوت دلنشین خود به بیان نکاتی در مورد عوامل موفقیت در مسیر یادگیری اصول قرائت پرداخت و صبر و مداومت در این راه را از جمله این عوامل معرفی کرد.

همزمانی برنامه با سالروز ازدواج امیرالمومنین و حضرت فاطمه زهرا (س) موجب شد تا در خلال بخش های مختلف مراسم اشعار زیبایی در این باب زمزمه شود.

بیان مباحث تفسیری توسط حجت الاسلام و المسلمین باستانی قسمت بعدی برنامه را شکل داد. وی مباحث خود را در مورد فواید داشتن قلب سلیم که در 2 جای قرآن کریم آمده است، مطرح کرده و حضار در جلسه با سطوحی از حقیقت این واژه قرآنی آشنا شدند.

اهدای لوح یادبود به برادر شهید درویش علی زنگانه و همچنین قرعه کشی جوایزی بین حضار و همچنین اهداء هدیه ای به یک زوج شرکت کننده در مراسم که نام مرد علی و نام خانم فاطمه یا زهرا باشد، قسمت پایانی مراسم بود. در انتها نیز همه شرکت کنندگان به صرف شام پذیرایی شدند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه