با کلیات احداث تله کابین در کبودوال موافقم+ تصاویر

معاون منابع طبیعی و امور اراضی کشور بعد از بازدید از سد و پارک جنگلی کبودوال گفت: با کلیات احداث تله کابین در منطقه نمونه گردشگری کبودوال موافق هستم.

به گزارش زرین نامه؛ بهزاد انگورج که امروز به دعوت نماینده علی آبادکتول در مجلس به این شهرستان آمده بود، در جلسه ای مشترک با نوروزی نماینده این شهرستان، مهاجر مدیر سازمان جهاد کشاورزی گلستان، قزلسفلو مدیرکل منابع طبیعی استان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر علی آبادکتول که در حاشیه بازدید میدانی از محل احداث تله کابین تشکیل شد نیز شرکت کرد.

رحمت اله نوروزی در این جلسه با اشاره به سهم اندک استان گلستان در گردشگری،احداث تله کابین در علی آبادکتول را راه برون رفت از مشکلات جذب گردشگر استان عنوان کرد و اذعان داشت: شهرستان علی آبادکتول در مسیر نسافران زیادی قرار دارد که روزانه به سمت استان های شرقی به ویژه حرم امام رضا (ع) تردد می کنند که ایجاد تله کابین در افزایش ماندگاری آن ها در این شهرستان بسیار اثر گذار است.

وی همچنین از انگورج خواست با جدیت پیگیر قطع انتقال آب سرچشمه های دهنه زرین گل به استان سمنان باشد و دستورات لازم را به منابع طبیعی استان سمنان ابلاغ کند.

بهزاد انگورج نیز در این جلسه حفظ منابع طبیعی را لازمه رشد و توسعه کشور دانست و گفت: اگر پیشینیان ما نیز اینگونه به منابع طبیعی حمله می کردند، امروز دیگر جنگلی همچون کبودوال وجود نداشت که ما برای احداث تله کابین در آن بحث و تبادل نظر کنیم.

وی در ادامه اعلام کرد: با حفظ منابع طبیعی که سرمایه ملی ما است، آمادگی همکاری در راستای توسعه بخش گردشگری و توریستی استان گلستان هستیم.

مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز در این جلسه تاکید کرد: احداث تله کابین در کبودوال می تواند شهرستان علی آبادکتول را به قطب گردشگری استان گلستان تبدیل کند.

وی در ادامه گریزی به جریان انتقال آب سرچشمه های دهنه زرین گل به استان سمنان زد و گفت: امشب همراه آقای نوروزی راهی تهران هستم تا فردا مراتب اعتراض خود را در دیدار با نمایندگان عضو فراکسیون محیط زیست به آن ها اعلام کنم.

مهاجر متذکر شد: آن هایی که چندی پیش با احداث جاده ابر به نام تخریب جنگل مخالفت کردند چرا امروز در مقابل تخریب محیط زیست، نابودی کشاورزی علی آبادکتول و قطع درختان بزرگ و پنهان کردن آن در زیر خاک سکوت کرده اند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه