نام خاندان آل سعود با کشتار و بی کفایتی گره خورده است/کشورهای اسلامی باید برای اداره حرمین شریف چاره اندیشی کنند

استاد حوزه ودانشگاه ضمن ابراز همدردی با بازماندگان و خانواده های کشته شدگان سرزمین گفت: نام عربستان و خاندان آل سعود با کشتار، خشونت، بی کفایتی و سوء مدیریت گره خورده است و به دلیل شاهنشاهی بودن این رژیم، هیچ یک از شاهزادگان عربستانی، نسبت به این فجایع پاسخگو نیستند.

به گزارش  زرین نامه؛ حجت الاسلام محمد ساوری کتولی در گفتگوی با خبرنگار طوبی گلستان اظهار کرد:متأسفانه مدیریت حج در دست شاهزادگانی قرار دارد که برای حفظ جایگاه خود دست هر جنایات هولناکی می زنند و حمله به یمن و به وجودآوردن داعش که بلای جان کشرهای اسلامی شده است، نتیجه جنگ قدرت در میان شاهزادگان سعودی است.

وی افزود: برگزاری و مدیریت حج به اندازه ای مهم است که عربستان سعودی باید تمام توان خود را برای برگزاری هرچه باشکوه آن به کار گیرد، اما متاسفانه به دلیل تفرقه و عدم هماهنگی میان نیروهای وابسته به شاهزادگان سعودی، شاهد اتفاقات فاجعه آمیزی همچون حادثه سقوط جرثقیل و حادثه سرزمین منا هستیم.

در حادثه قبل، باد و طوفان را بهانه کردند، این بار چه چیزی را می خواهند بهانه کنند؟

ساوری کتولی با اشاره به سوء مدیریت خاندان آل سعود در برگزاری و اداره حرمین شریف تصریح کرد: در حادثه سقوط چرثقیل، خاندان آل سعود باد و طوفان را بهانه کردند، این بار می خواهند چه چیزی را بهانه و از زیر بار مسئولیت این فاجعه شانه خالی کنند.

وی یادآور شد: باتوجه به تراکم جمعیت، مسدود کردن مسیر حرکت حجاج در سرزمین منا، یک حماقت بوده و جهان اسلام باید خود به فکر اداره حرمین باشند؛ زیرا مکه مکرمه، آبروی جهان اسلام است.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: امت، علما، اندیشمندان و مسئولان کشورهای اسلامی باید برای اداره حرمین شریف چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه