65 درصد جانباخته سوانح رانندگی گلستان را موتور ‎سواران تشکیل می دهند

رئیس پلیس راهور استان گلستان به نقش پررنگ موتورسیکلت‌سواران در حوادث ترافیکی شهرهای این استان تاکید کرد و گفت: 92 درصد کشته‎های ترافیکی شهرهای استان در شش ماه نخست سال جاری را موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده تشکیل می‎دهند.

به گزارش زرین نامه؛ علی‌اصغر مهری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: متاسفانه موتورسیکلت‎سواران نقش پررنگ و موثری را در حوادث ترافیکی شهرهای استان ایفا می‎کنند.

وی با تاکید بر آسیب‌پذیری بالای این وسیله نقلیه در هنگام تصادفات، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون از مجموع 39 جانباخته سوانح رانندگی در شهرهای استان، 25 نفر معادل 65 درصد را موتورسیکلت‎سواران تشکیل می‎دهند.

رئیس پلیس راهور گلستان با اشاره به اینکه از این میزان کشته ترافیکی، 28 درصد عابران پیاده بوده‎اند، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‎دهد که 92 درصد کشته‎های ترافیکی نیمه نخست سال جاری در استان گلستان مربوط به موتورسیکلت‎سواران و عابران پیاده است.

بیشترین دلیل فوت موتورسیکلت‌سواران در حوادث رانندگی، عدم استفاده از کلاه ایمنی است

مهری گفت: بیشترین دلیل فوت موتورسیکلت‌سواران در حوادث رانندگی، عدم استفاده از کلاه ایمنی است که غالب راکبان یا ترک‎نشینان این وسیله نقلیه در سوانح رانندگی به دلیل ضربه وارده از ناحیه سر جان خود را از دست می‎دهند.

وی اضافه کرد: موتورسیکلت‎سواران باید این نکته را در نظر داشته باشند که با کمترین هزینه ممکن می‎توانند با خرید و استفاده از کلاه ایمنی، از جان خود در هنگام وقوع سوانح رانندگی محافظت کنند.

رئیس پلیس راهور استان گلستان تصریح کرد: بر اساس کروکی‎های تنظیم شده پلیس راهور در شش ماه نخست سال جاری، 2 هزار و 156 نفر در سوانح رانندگی مجروح شدند که یک هزار و 196 نفر آنها معادل 55 درصد، موتورسیکلت‎سواران بوده‎اند.

مهری تاکید کرد: از سوی دیگر، بر اساس این آمار، 602 نفر معادل 28 درصد مجروحان حوادث ترافیکی شهرهای استان مربوط به عابران پیاده بوده است که می‎توان به این نتیجه رسید 83 درصد مجروحان حوادث ترافیکی شهرهای استان را عابران پیاده و موتورسیکلت‎سواران تشکیل می‎دهند.

وی افزود: در موضوع مقصران سوانح رانندگی نیز موتورسیکلت‎سواران با 20 درصد و سواری پراید با 36 درصد نقش پررنگی در وقوع سوانح رانندگی شهرهای استان داشته‎اند.

رئیس پلیس راهور گلستان در پایان ابراز کرد: مهم‌ترین علت‎های وقوع سوانح رانندگی در این مدت، عدم توجه به جلو با 35 درصد، عدم رعایت حق تقدم با 30 درصد و تغییر ناگهانی مسیر با شش درصد بوده است.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه