سوگواره بصیرت عاشورایی در 50 بقعه متبرکه گلستان برگزار می‎شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری سوگواره عاشورایی در 50 بقعه متبرکه این استان خبر داد.

به گزارش زرین نامه، حجت‎الاسلام سیدمحمدجواد رئوف‎سیدنژاد پیش از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 123 بقعه متبرکه در استان گلستان وجود دارد که 50 بقعه قابلیت برگزاری مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی را دارند که با استفاده از 50 مبلغ اعزامی و بومی در سراسر استان گلستان فلسفه قیام عاشورا تبیین می‎شود.

وی تصریح کرد: خواندن زیارت‎نامه، مداحی، سخنرانی و برپایی خیمه‎های معرفت، پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره خانواده از جمله برنامه‎های تاسوعا و عاشورای حسینی است.

اخلاص و الهی بودن قیام امام حسین (ع) سبب ماندگاری آن شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: از روز اول محرم تاکنون برنامه‎های لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل برگزار شده است و برپایی نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه و دسته‎روی در تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار خواهد شد.

رئوف‎سیدنژاد با اشاره به موقوفاتی که به نیت اطعام‎دهی مصروف می‎شوند، گفت: دو سال است که اطعام‎دهی به صورت پخت متمرکز در دهه اول محرم برای حدود 6 هزار نفر به مساجد و حسینیه‎ها که اعلام می‎کنند از محل موقوفات ارائه می‎کنیم.

این مسئول در خصوص ماندگاری قیام امام حسین (ع) گفت: اخلاص و الهی بودن قیام امام حسین (ع) سبب شد تا این قیام برای همیشه ماندگار شود.

همه ادیان از قیام اباعبدالله‎الحسین (ع) درس می‎گیرند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان داشت: قیام امام حسین (ع) به دستور پروردگار انجام گرفت و به دلیل آنکه ایشان تسلیم امر پروردگار شدند با این هدف در هشتم ماه ذی‎الحجه که همه به سمت عرفات می‎رفتند امام حسین (ع) به سمت کوفه و عراق عزیمت کرد.

رئوف‎سیدنژاد با تاکید بر اینکه همه ادیان از قیام اباعبدالله‎الحسین (ع) درس می‎گیرند، اظهار کرد: مکتب حسینی درس‎آموز و عبرت‎آموز است که باید همواره از این مکتب جریان‎ساز درس بگیریم.

وی با اشاره به اینکه شور حسینی مقدمه شعور حسینی است، گفت: سیدالشهدا (ع) پیام ظلم‎ستیزی و آزادگی را برای جهان به ارمغان آوردند./ فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه