جابجایی و ایمن سازی ۲۳ روستای در معرض خطر در استان/ گلستان جزو ۵ استان بلاخیز کشور

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: این استان یکی از ۵ استان بلاخیز در کشور به شمار می رود که تعدادی از روستاهای نیز در معرض تهدید قرار دارند و طی سال های اخیر ۲۳ روستا در استان جابجا شده است.

به گزارش زرین نامه؛ محمدتقی زمانی نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: این استان از جمله استان های آسیب پذیر از بلایای طبیعی است و جزو استان های نخست کشور به شمار می رود.

وی افزود: تعدادی از روستاهای استان نیز در معرض خطراتی همچون سیل، رانش و زمین لغزه قرار دارند که بعد از سیل سال های 80 و 81، تصمیم براین شد تا تعدادی از این روستاها جابجا شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بیان کرد: بررسی انجام شده در آن زمان موجب شد که 50 روستا که عمدتاً در شهرستان های شرق استان قرار داشتند مشمول این طرح شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین روستاهای قابل جابجایی در منطقه پیشکمر کلاله قرار دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد کار جابجایی 23 روستا آغاز شده و تاکنون هم 12 روستا کار جابه جایی آنها به پایان رسیده است.

زمانی نژاد گفت: این روستاها بیشتر در معرض خطر سیل قرار دارند و روستاهایی هم که جابجا نشده اند به دنبال اجرای طرح ایمن سازی در آنها هستیم.

وی تصریح کرد: روستائیان وابستگی شدید فرهنگی به روستاهای محل سکونت خود دارند و تجربه هم نشان داده که جابه جایی برخی از روستاها نتیجه موفقی نداشته و بعضی از اهالی این روستاها به محل سکونت قبلی خود مراجعه کردند برای همین به دنبال ایمن سازی روستاها هستیم تا بتوانیم جمعیت را در همان نقطه با رعایت و حفظ اصول ایمنی در همان مناطق نگه داریم./شبستان

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه