سازمان مردم نهاد «نگاه سبز ورکان» ثبت رسمی شد

مدیر عامل  سازمان مردم نهاد «نگاه سبز ورکان» گفت: این سازمان مردم نهاد پروانه فعالیت خود را با شماره ثبت 584 از استانداری گلستان دریافت و از این پس به طور رسمی در حوزه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی استان فعالیت می کند.

محمد جواد مزیدی در گفتگو با زرین نامه بیان کرد: این سازمان غیرسیاسی، غیردولتی و غیرانتفاعی به صورت تخصصی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی در سطح استان گلستان فعالیت می کند.

وی با اشاره به عضویت 60 تن از فعالین محیط زیست گلستان در این سازمان مردم نهاد اظهار کرد: محسن نظری منش، مسعود شکیبا، سینا انوشیروانی، محمد علی اسفندیاری و رضا نور زیارت اعضای هیئت مدیره سازمان مردم نهاد «نگاه سبز ورکان» را تشکیل می دهند.

مزیدی برگزاری سمینار، نشست، نمایشگاه، جلسه و گردهمایی برای ارائه مطالعات و دستاوردهای این سازمان با هماهنگی و همکاری وزارت خانه ها، سازمان ها و ادارات دولتی مربوطه و ایجاد ارتباط، هماهنگی و همکاری با سازمان های مسئول دولتی و غیردولتی برای حفاظت از محیط زیست، منابع طبیعی و حوضه های آبخیزداری استان گلستان را از جمله شیوه های اجرای فعالیت ها در این سازمان عنوان کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ارائه آموزش های محیط زیستی در سطوح جامعه با هدف حفظ و حمایت از محیط زیست، منابع طبیعی و حوضه های آبخیزداری استان گلستان یکی از اهداف مهم سازمان مردم نهاد «نگاه سبز ورکان» است.

مدیر عامل تشکل فرهنگی«نگاه سبز ورکان» با اشاره به برنامه های پیش روی این سازمان مردم نهاد حافظ محیط زیست، گفت: در حال حاضر برگزاری برنامه گردشگری، پرنده نگری، کوه پیمایی، بازدید از مناطق شکارممنوع،حفاظت شده، پناه گاه های حیات وحش،پارکهای ملی،تالابها، مشارکت در حفظ،ایجاد وتوسعه پارک های ملی،مناطق حفاظت شده،پناهگاه های حیات وحش،آثار طبیعی وفضاهای سبز همچنین برنامه ریزی و مشارکت در برنامه های مدیریت پسماند از جمله برنامه های ما در «نگاه سبز ورکان» است.

سوابق و فعالیت های «نگاه سبز ورکان» در گلستان

مزیدی در پایان با اشاره به 2 سال فعالیت غیر رسمی «نگاه سبز ورکان»، سوابق این سازمان مردم نهاد در استان گلستان را به شرح زیر اعلام کرد:

 مشارکت در جلسه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با سازمان های مردم نهاد محیط زیستی گلستان در 19 دی 92

 مجری طرح مسیر سبز- ساحل پاک، نوروز 93.

 مجری نمایشگاه علم، هنر و محیط زیست، در 17 خرداد 93

 برگزاری کارگاه آموزشی ویژه دانش آموزان پیش دبستانی و دبستان پیشگامان گرگان با موضوع آشنایی محیط زیست در 17 آبان 93

 برگزاری کارگاه آموزشی ویژه دانش آموزان دوره اول راهنمایی و متوسطه تیزهوشان گرگان با موضوع آشنایی با محیط زیست در 24 آبان 93

 برگزاری کارگاه آموزشی ویژه دانش آموزان دبستان سجادیه گرگان با موضوع گذری بر طبیعت ناهارخوران در 2 آذر 93

 مشارکت در تجمع اعتراضی سازمان های مردم نهاد محیط زیستی نسبت به احداث جاده ابر در استانداری گلستان در 18 دی 93

 نگهداری، تیمار و رها سازی گونه های جانوری حیات وحش از سال 92 تا سال 94.

 دریافت تندیس یادبود و لوح تقدیر از آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه و صادقلو استاندار گلستان به عنوان جوان ترین سازمان مردم نهاد فعال در 18 خرداد 93.

سوابق فعالیت این  سازمان مردم نهاد در علی آباد کتول

 برپایی چادر محیط زیستی در 13 فروردین 94 به مناسبت روز انس با طبیعت و توزیع بروشور، پوستر و کیسه زباله به همراه نمایشگاه عکس تنوع زیستی واقع در دهنه ی محمد آباد کتول.

 برگزاری کارگاه های آموزشی در 2 اردیبهشت 94 به مناسبت روز زمین پاک ویژه دانش آموزان روستای سیاه رودبار دهنه زرین گل و دبستان معراج شهرستان علی آباد کتول.

 مجری همایش دوستداران طبیعت علی آباد کتول و برگزاری نمایشگاه عکس تنوع زیستی در 28 مرداد 94 در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی آباد کتول.

 مجری جلسه هم اندیشی و بررسی وضعیت چشمه های زرین گل با حضور مدیران استانی، زارعین و حق آبه داران محلی در 12 شهریور 94.

 حضور عضو سازمان مردم نهاد در برنامه سرزمین ما، شبکه یک سیما در 7 آبان 94 برای دفاع از بازگشت سرچشمه های زرین گل به علی آباد کتول.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه