میراث فرهنگی مسئله ای بشری است/ داشته هایمان را قدر بدانیم

امام جمعه علی آباد کتول با اعتقاد به اینکه میراث فرهنگی تنها مسئله کشوری نیست بلکه بشری است، گفت: متاسفانه در گذشته میراثی را از کشور به تاراج بردند، اما حال باید از آنچه باقی مانده، حفاظت کنیم.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام سید مهدی موسوی در همایش «احیای انجمن های میراث فرهنگی علی آباد کتول» با اشاره به جایگاه ویژه سیر و سفر در اسلام بیان کرد: اگر در زندگینامه شخصیت های بزرگ و تاثیر گذار بشر نگاهی بیندازیم، می بینیم برای کسب علم و دانش و فرهیختگی به جاهای دیگر هم هجرت کرده اند.

وی با بیان مضمون شعری از امام علی (ع) که اگر طالب رشد و شکوفایی هستید از وطن خود خارج شوید، عنوان کرد: امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) در این شعر، از بین رفتن اندوه، داشتن اقتصادی حلال، کسب علم، آشنایی با آداب و رسوم ملل و ملاقات با شخصیت ها و بزرگان را از فواید سفر کردن بیان کرده اند.

موسوی بهترین فرهنگ و تمدن را به ویژه در دوره اسلامی، مختص کشور ایران دانست و اذعان داشت: به دلیل بی کفایتی برخی از پادشاهان تاریخ ایران، بسیاری از میراث فرهنگی کشورمان اکنون در موزه های شرق و غرب دنیا پراکنده شده است.

امام جمعه علی آباد کتول همچنین با اشاره به نقش انجمن ها در حفاظت از آثار تاریخی، خاطر نشان کرد: حفاظت تنها بخشی از وظایف انجمن های میراث فرهنگی است زیرا این انجمن ها نقش های دیگری از جمله پژوهش، ماهیت، مرمت و معرفی را نیز بر عهده دارند که در این میان، معرفی آثار تاریخی به عنوان نقش حساس و عمده آن ها به شمار می رود.

مطالب مرتبط:

همایش احیای انجمن های میراث فرهنگی در علی آباد کتول+ تصاویر

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه