انجمن های میراث فرهنگی برای حفاظت از آثار به یاری بیایند

فرماندار علی آباد کتول گفت: حفاظت و نگهداری از پهنه جغرافیایی وسیع میراث فرهنگی و تاریخی این شهرستان خارج از توان سازمان میراث فرهنگی است و باید انجمن هایی میراث فرهنگی به مساعدت و همیاری این سازمان بیایند تا از آثار تاریخی شهرمان که عناصر هویت ما را تشکیل می دهند، به نحو شایسته ای حفاظت و نگهداری شود.

به گزارش زرین نامه؛ احمد تجری مفرد در جمع انجمن های میراث فرهنگی علی آباد کتول با اشاره به موقعیت جغرافیایی این شهرستان بیان کرد: علی آباد کتول به دلیل قرار گرفتن در گذرگاه مواصلاتی زرین گل، نقش بسزایی در تاثرات فرهنگی دشت گرگان با فلات مرکزی و ترکمنستان دارد.

وی با اشاره به پهنه وسیع جغرافیایی میراث تاریخی فرهنگی در این شهرستان اظهار کرد: حفاظت و نگهداری از این پهنه جغرافیایی وسیع خارج از توان سازمان میراث فرهنگی است و با وجود تنوع آثار و نشانه های فرهنگی و تاریخی منطقه علی آباد کتول ایجاب می کند که انجمن های میراث فرهنگی به مساعدت و همیاری این سازمان بیایند تا بتواند از آثار تاریخی این شهرستان که عناصر تشکیل دهنده هویت ما است، به نحو شایسته ای حفاظت و نگهداری کند.

وی با بیان اینکه کشور ایران یکی از مراکز تمدنی جهان است، عنوان کرد: اگر چه ایران از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است اما بخش هایی از این جغرافیای بزرگ به دلایل وجود آثار و ابنیه تاریخی کهن، اهمیت خاص تر و ویژه تری دارد.

رئیس انجمن میراث فرهنگی شهرستان علی آباد کتول با اشاره به شکل گیری انجمن های میراث فرهنگی حسب ماده 21 قانون تأسیس سازمان میراث فرهنگی یادآور شد: اساسنامه انجمن های میراث فرهنگی در شورای عالی میراث فرهنگی تصویب شد که فعالیت آن ها در خصوص حفاظت از میراث فرهنگی در طول 8 سال گذشته حذف و با روی کار آمدن دولت یازدهم دوباره احیاء شد.

علی آباد کتول از پرجاذبه ترین مناطق گلستان است

رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول نیز در جمع انجمن های میراث فرهنگی، این شهرستان یکی از بهترین و پر جاذبه ترین مکان های گردشگری در استان دانست و افزود: چنانچه بستر های مناسب و زیر ساخت های گردشگری در این شهرستان برنامه ریزی و اجرا شود، علی آباد کتول می تواند به قطب گردشگری استان گلستان تبدیل شود.

وی در ادامه از پیگیری مجمع نمایندگان استان برای افزایش سهم اعتبارات در حوزه گردشگری گلستان خبر داد و گفت: انجمن های میراث فرهنگی می توانند نقش ارزشمندی در راستای فرهنگ سازی، حفظ، حراست، آموزش، احیای سنن و آیین های گذشته داشته باشند.

مطالب مرتبط:

همایش احیای انجمن های میراث فرهنگی در علی آباد کتول+ تصاویر

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه