اختتامیه نخستین «سوگواره عکس عاشورایی» در علی آباد کتول+ تصاویر

اختتامیه نخستین «سوگواره عکس عاشورایی» علی آباد کتول در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ حسن دیلم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آباد کتول در حاشیه برگزاری این سوگواره بیان کرد: نخستین سوگواره عکس عاشورایی این شهرستان، با هدف شناسایی عکاسان هنرمند و جذب هنرمندان، دست یابی به زوایای زیبا و پنهان عزاداری ها و بیان مصور احساسات عاشقانه و خالصانه مردم در سوگواری های محرم و در راستای ترویج فرهنگ مکتب حسینی برگزار شد.

وی اظهار کرد: این سوگواره با موضوعات «محرم و ولایت پذیری»، « نماز و عاشورا» و «سنت ها و جلوه های عاشورایی» در 2 بخش عکاسی با دوربین و تلفن همراه برگزار شد و طی آن، ٦٣ هنرمند عکاس، ٤٧٢ اثر خود را به دبیرخانه سوگواره ارسال کردند.

دیلم با اشاره به نتایج کارشناسی داوران، تصریح کرد: حسین قنبری، محمد حسین پیله ور و مهدی قنبری نفرات اول تا سوم بخش عکاسی با دوربین این سوگواره را به خود اختصاص دادند و از رضا زنگانه و عبدالله فندرسکی نیز در بخش عکاسی با دوربین و علی حیدری در بخش تلفن همراه تقدیر شد.

دیلم با بیان اینکه ٢٠ اثر سوگواره برای بخش نمایشگاهی انتخاب شدند، افزود: این سوگواره عکس حاصل مشارکت سازمانی انجمن عکس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،کانون بسیج هنرمندان و آموزشکده فنی و حرفه ای سما بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی آباد کتول در پایان خاطر نشان کرد: نمایشگاهی از آثار منتخب سوگواره در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برپا شده که تا ٥ آذرماه جاره آماده بازدید علاقه مندان است و بعد از آن نیز، آثار این نمایشگاه در آموزشکده فنی و حرفه ای سما، مصلی امام رضا (ع) و دانشگاه آزاد اسلامی در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه