یادواره شهدای دانش آموز علی آباد کتول در «فدک»+ تصاویر

یادواره 54 شهید دانش آموز شهرستان علی آباد کتول و بخش کمالان به میزبانی دانش آموزان دبیرستان دخترانه «فدک» شهر فاضل آباد برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دانش آموزای شهرستان علی آباد کتول و شهیدان دانش آموزی شاخص سال 94، «ایران قربانی» و «رضا سلیمانی»، با حضور علمشاهی معاون اداره آموزش و پرورش علی آباد کتول، اعضای انجمن اولیاء و مربیان دبیرستان فدک و دانش آموزانی از دبیرستان های دخترانه وحدت و حضرت مریم (س) فاضل آباد در دبیرستان فدک و با همکاری حوزه بسیج دانش آموزی شهیده سیده طاهره هاشمی این شهرستان برگزار شد.

علیرضا طاهری زاده رئیس مرکز علمی و کاربردی بهزیستی گلستان در این مراسم گفت: ارتباط نزدیک و دوستی شهدا با خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) باعث می شد، آن ها همواره دارای آرامش قلبی باشند.

وی با بیان اینکه آرامش امروز ما مدیون ایثارگری رزمندگان و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، اظهار کرد: امروز ما نیز در قبال خون شهدا وظیفه داریم حافظ ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی باشیم و از ولایت فقیه پشتیبانی کنیم.

در ادامه این مراسم، جواد منصوری از مداحان اهل بیت (ع) به جایگاه آمد و پس از ذکر نام و یاد شهدا به نوحه سرایی در باب سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) پرداخت.

اجرای سرود دسته جمعی، پخش کلیپ و اجرای تئاتر توسط یکی از دانش آموزان هنرمند با موضوع شهدا از دیگر بخش های این یادواره دانش آموزی بود.

شهدا انگیزه ما برای دفاع از انقلاب اسلامی اند

مریم چمن آرا دانش آموز کلاس نهم دبیرستان فدک در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی انگیزه ای درونی می خواهد که یاد شهدا این انگیزه درونی را در ما برای دفاع از انقلاب اسلامی ایجاد می کند.

زهرا یعقوبی یکی دیگر از دانش آموزان کلاس نهم این دبیرستان نیز گفت: باید ما دانش آموزان با انجام واجبات دسن، حفظ حجاب و کسب علم دِین خود را به شهدای کشورمان ادا کنیم و نگذاریم دشمنان به راحتی بیایند و خاک وطنمان را ویران کنند.

زینب آلوستانی دانش آموز کلاس هفتم دبیرستان فدک نیز در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: در این مراسم فهمیدم که شهدا از ما می خواهند با حفظ حجابمان، راه آن ها را ادامه بدهیم.

وی همچنین با اشاره به اجرای تئاتر توسط یکی از دانش آموزان که با موضوع فرزند شهید بود، گفت: باید حواسمان باشد که دختران شهدا دلشان نمی خواهد با آن ها یتیم بگوییم، زیرا پدران آن ها شهید شده و شهیدان هم زنده هستند.


انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه