گلستان در جذب گردشگر بسیار ضعیف عمل کرده است

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: این استان در جذب گردشگر بسیار ضعیف عمل کرده و با پروژه‌های بزرگ پیش بینی شده، به دنبال افزایش جذب گردشگر و خروج از رکود در این زمینه هستیم.

به گزارش زرین نامه، ابراهیم کریمی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر گفت: استان گلستان ظرفیت‌های چشمگیری در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد، اما استفاده‌های لازم و بایسته از آنها نشده است.

وی افزود: بر اساس آمار‌های اعلام شده، 20میلیون زائر در سال از استان‌های شمالی به سمت خراسان رضوی و حرم امام رضا(ع) عبور می‌کنند که تنها 314هزار نفر در استان گلستان اقامت کرده‌اند که این تعداد نیز جای تردید دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: به دلیل فقدان بستر‌های مناسب و کمبود زیر‌ساخت‌ها، گردشگران فقط اقامتی چند ساعته را تجربه و استان را ترک می‌کنند.

وی گفت: وقتی گردشگر با ورود به استان گلستان و بازدید از ناهارخوران و روستای زیارت با برج‌های بلند مرتیه روبه رو می‌شود، نمی‌توان انتظار داشت صرفه اقتصادی برای استان از داشته باشد، چرا که کمترین امکانات حوزه گردشگری را برای گردشگر فراهم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه فقط خدمات شارژ تلفن همراه و آب جوش را برای گردشگران فراهم می‌کنیم، افزود: قابلیت‌های زیادی در استان وجود دارد و با اقداماتی که در حال انجام است، به دنبال برطرف کردن عقب ماندگی‌ها هستیم.

کریمی افزود: هر 10گردشگری که وارد یک منطقه می‌شود، یک شغل ایجاد می‌کند و با سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌توان در زمینه اشتغالزایی نیز گام‌های مثبتی برداشت.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان افزود: یکی از بزرگترین پروژه‌هایی که ماندگاری گردشگر را در گلستان سبب خواهد شد، پروژه آشوراده است که متاسفانه بعضی به دنبال تحقق نیافتن آن هستند.

وی افزود: موزه روستایی گیلان در سال شش میلیون بازدید کننده را به خود اختصاص می‌دهد و در استان گلستان هم به دنبال احداث موزه روستایی به وسعت 700هکتار در جنگل قرق هستیم که عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی افزود: برای موزه روستایی 10 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و در این موزه به دنبال وحدت گرایی و نمایش ظرفیت‌های قومیت‌های استان گلستان هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده در شهرستان آزادشهر نیز گفت: ژئو پارک در محدوده رامیان و آزادشهر از برنامه‌های امسال است و اکنون در مرحله مطالعه قرار دارد و شهرستان آزاد شهر به عنوان مسیر ارتباطی استان سمنان و خراسان پایلوت اقامتی استان شده است.

وی با بیان اینکه 10 میلیارد ریال اعتبار در حوزه گردشگری برای آزادشهر در نظر گرفته شده است، افزود: در آینده ایجاد بازارچه صنایع دستی را نیز در ‌شهرستان آزادشهر شروع خواهیم کرد.

وی افزود: در شهرستان گنبدکاووس به دنبال احداث موزه باستان شناسی هستیم و عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک در پارک داریوش این شهر با اعتبار هفت میلیارد ریال شروع خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان با بیان اینکه شهرستان علی آبادکتول به قطب گردشگری تبدیل خواهد شد، افزود: این شهرستان در حوزه جذب گردشگر اقدامات مثبتی را انجام داده است و تله کابین این شهرستان نیز در 2ماه آینده به مرحله اقدام خواهد رسید./ ایسنا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه